Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af finnp
Gælder samme fortrydelsesret, som man normalt har ved internetkøb også hvis man vælger at afhente og betale ved pickuppoint?
Komplett har et fint tilbud på samsung 46" F8005 netop nu, fkatisk en del billigere end 46 "F7005. der er åbenbart udbrudt priskrig på denne model?
Af BrianH
finnp skrev:Gælder samme fortrydelsesret, som man normalt har ved internetkøb også hvis man vælger at afhente og betale ved pickuppoint?
Komplett har et fint tilbud på samsung 46" F8005 netop nu, fkatisk en del billigere end 46 "F7005. der er åbenbart udbrudt priskrig på denne model?
Det ved jeg ikke... Det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget, men da fortrydelsesretten blev opfundet, var det med baggrund i at man på nettet ikke kan se varen før man køber. I dette tilfælde her (kan jeg forstå), har du jo netop modtaget varen inden du betaler.
komplett må skrive noget om det i deres betingelser...
Af lgowner
finnp skrev:fandt lige denne interessante artikel om elgiganten:

http://www.180grader.dk/Erhverv-og-fina ... ydelsesret
Elgiganten har for nylig lavet om på reglen som der vist også står, så nu betaler man for varen i butikken når den afhentes. så ja, der flyttes returret over til almindelige regler, hvor elgigantens butik har undtagelser for mobil,spil osv, som altså ikke gælder fjernsalg :).

Nå men det er korrekt, det er ved fjernsalg 14 dages fuld returret gælder selvom varen åbnes, og det er jo netop hvor varen betales over nettet.
dumb skrev:Skriv da og spørg Komplett. Men jeg er ret sikker på at de også giver dig de 45 dages returret ved pickup.
ved en tvist omkring reglen, så skal man bare sikre sig betaling var over nettet, så er alt andet ligemeget. så et opkald kan kun blive fortolket forkert, hvis de ikke henviser til deres retningslinier på nettet.