Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af asser95
Mit gamle sony bravia, som jeg ellers har været meget glad for, kan ikke længere vise det digitale signal og skal altså skiftes ud. Min far har lige købt et samsung tv som på mange måder virker rigtig godt, og jeg overvejer lidt at gå samme vej. Der er dog en ting der irriterer mig, og selv om det for mange sikkert virker som en lille ting, så er der altså noget jeg ikke er helt begejstret for.
På mit gamle TV har jeg været vandt til at have overblik over hele 12 kanaler i min tv guide, men tror kun der omkring det halve på samsungs tv.

så er der jo også lg's tv, som minder meget om samsung, men hvordan ser deres tv guide ud?
Normalt kan alle tv kanalerne da ses i Samsungs tv guide og det samme gælder for andre tv mærker - har aldrig oplevet begrænsninger hva det angår :) Hvis du ønsker at blive ved med at anvende dit gamle tv, kan du iøvrigt nemt tilslutte en ekstern digital tuner, som sørger for at du har alle dine kanaler igen :) En Clint digital tuner fåes til mellem 400 og 500kr. Så det er ingen større investering :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der tales nok om antallet af kanaler i EPG'en. Det er begrænset hvor mange der vises og 5-6 stykker er ikke usædvanligt. Jeg mener LG har ca 8 kanaler pr. side i EPG'en på Smart-TV. Sony har samme antal.
Af jng
Torben Rasmussen skrev:Der tales nok om antallet af kanaler i EPG'en. Det er begrænset hvor mange der vises og 5-6 stykker er ikke usædvanligt. Jeg mener LG har ca 8 kanaler pr. side i EPG'en på Smart-TV. Sony har samme antal.
Hos mig har Samsung har seks kanaler i EPG, LG har fem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der må så åbenbart være forskel på EPG på de forskellige LG-modeller. Måske der skal et butiksbesøg til for at få afklaret hvordan den specifikke model du vil have ser ud i EPG'en.