Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chpet
Hej.

Har købt mig et Samsung UE46F5505 Smart TV.

Mit problem er det ikke kan finde nogle enheder til streaming. Hverken min PC eller Synology Nas server..

TV'et er tilsluttet netværket med kabel.

Er der noget jeg har overset? Synes jeg har været rundt og kigge i alle indstillinger...

Via PC har jeg prøvet at installere allshare og plex (samme på tv'et)

Håber virkelig nogen kan hjælpe.. :(
Jo det er vist omdøbt til Samsung link nu - fandt bare allshare linket på mit nye tv :)

Skulle være nemt at indstille uden speciel vejledning - på Pc'en ska man bare vælge tv model og det som man ønsker at dele og på tv'et ska man gi' tilladelse til at programmet får adgang, når man har startet det på Pc'en :)

Bruger selv min PS3'er som medie afspiller, så jeg har ikke erfaring med allshare programmet :)
Af Chpet
RockMedØerne skrev:Jo det er vist omdøbt til Samsung link nu - fandt bare allshare linket på mit nye tv :)

Skulle være nemt at indstille uden speciel vejledning - på Pc'en ska man bare vælge tv model og det som man ønsker at dele og på tv'et ska man gi' tilladelse til at programmet får adgang, når man har startet det på Pc'en :)

Bruger selv min PS3'er som medie afspiller, så jeg har ikke erfaring med allshare programmet :)

Samsung Link vil slet ikke finde mit tv, så kan hverken give adgang eller noget..
Der er bare et eller andet der ikke spiller, og det undrer mig...
Af Chpet
Hm, nu har jeg fået det til at virke med min bærbar og tv over allshare... Det var bare ikke lige sådan jeg havde drømt om det.. Ville gerne have at TV'et skulle kunne streame fra min Synology server... Æv..
Af Chpet
Jeg fandt løsningen!

Jeg havde ikke fået sat ip'erne til at være statisk på routeren :)
Hvis du bruger Plex som standard, findes der også en Plex app til dit Samsung tv, som kan findes under Samsung apps :)

Ved ikke om du har installeret den, men fint nok ellers, hvis du har fået det til at virke som du havde forestillet dig :)
Af Chpet
RockMedØerne skrev:Hvis du bruger Plex som standard, findes der også en Plex app til dit Samsung tv, som kan findes under Samsung apps :)

Ved ikke om du har installeret den, men fint nok ellers, hvis du har fået det til at virke som du havde forestillet dig :)
Plex kan desværre ikke installeres på min Synology, da den bruger en processor der ikke er understøttet.. :(

Well, må indrømme der er gået ged i det igen, nu er min NAS ikke til at se på TV'et igen..
Men kan godt afspille en film som der er blevet set... Så der er "hul igennem"...
Hvor er det irriterende..