Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af profilos
Hej eksperter :)

Jeg/vi vil gerne have sat en infoskærm op i den lokale hal. Skærmen skal bare vise en ganske almindelig hjemmeside som er designet til formålet.

Jeg havde forestillet mig at opsætte en 42" (måske større) skærm som så via den indbyggede web browser og hallens trådløse net kunne vise den pågældende hjemmeside.

Ser I nogen problemer i den løsning?

Vil nødig til at skulle opsætte en computer til at drive skærmen og håber derfor den indbyggede web browser kan klare opgaven alene.

Ved I om der er nogen Smart TV hvis web browser kan køre i fuldskærm tilstand? Altså uden adresselinje, menu osv. svarende til F11 i en alm browser. Samsungs kan så vidt jeg kan se ikke.

På forhånd tak for hjælpen!
Brian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et almindeligt TV er ikke gearet til at fungere som infoskærm, blot så du er OBS på holdbarheden. For at få noget der kan klare at være tændt altid, så skal du kigge på informationsmonitors dedikerede til formålet.
Af profilos
Hej Torben

Hvordan er det ikke gearet til formålet?

Jeg har godt læst om det men hvis jeg regner lidt på det ser det således ud:

Antal timer pr. uge det er tændt: 65 timer
Antal timer pr. år: 65 * 52 = 3.380 timer

Med en levetid på 60.000 timer giver det over 17 år.

Brian
Af eliassorensen
Jeg tror ikke mange Smart TV's browsere kan køre i fuldskærm (uden adresselinje osv).

Derfor synes jeg bare du skal købe et ganske almindeligt TV i den rigtige størrelse.

Derudover køber du en Raspberry Pi, som er en lille computer du kan sætte bag på TV'et og forbinde med HDMI. Den bruger næsten ingen strøm, og du installerer bare Linux-styresystemet på den, så kan du installere Firefox og vise hjemmesiden i.

Raspberry koster 350,- kr., så det er jo ikke så slemt. Kombineret med en billig fladskærm, så tror jeg det er en god løsning.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så længe det ikke er tændt 24/7, så går det måske nok, men generelt så vil et Tv stå af noget før de 60000 timer. Det er kun selve panelet der er normeret til denne levetid - resten af elektronikken dør længe inden der er gået 17 år.