Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Endnu en tråd om nyt tv. Ja.. Jeg kan se der er mange der laver de her indlæg.
Jeg har fået et tilbud fra ElGiganten på nogle modeller, og ville høre jer hvilke der er at anbefale og hvilke der ikke er. Og om de modeller overhovedet er noget værd?
Jeg har prøvet at søge efter dem for at finde guides om dem, men synes ikke jeg har kunne finde noget. Jeg beklager hvis jeg ikke har søgt ordentligt.

Hermed listen :
50" :
UE50F6755XXE - Samsung
50LA660V - LG
50LA620V - LG
TXL50ET60Y - Panasonic
TXP50VT60Y - Panasonic

Jeg har også fået nogle tilbud på 55" , men er ikke sikker på jeg vil op i den str. medmindre det tv er meget bedre end dem der anbefales i 50".

55" :
55PFL6678S - Philips
UE55F6755XXE - Samsung
55PFL7108S - Philips

Tv´et skal bruges til stuen. Der skal sættes flg. til :
PC, Xbox, PS3 og TDC HomeTrioBoks (Via HDMI)

Har tænkt meget over Samsung, da jeg har et ældre Samsung i forvejen og har været tilfreds med det. Dog har jeg hørt godt om Panasonic.
Jeg har været nede i butikkerne og kigge og fik sat Find Nemo på skærmene, men har svært ved at se den store forskel, måske fordi der er så mange man kigger på og lyset og alt det.

Jeg håber meget at høre fra jer, både godt og dårligt, da tilbuddet helst skal bruges inden weekenden.

Mange tak for jeres tid.
Af Daniel Buje
Af de skærme du lister der, ville jeg afgjort tage vt60 - uden tvivl(!)
Af lgowner
plutodrengen skrev:Kan du evt forklare hvorfor?
hvis du læser andre indlæg her i forum, vil du nok bide mærke i de mange "panasonic præget kommentarer", så deri ligger grunden , og vil nok at vt60 serien skulle være en ok skærm.

problemet er at der ikke læses hvad du vil bruge den til og her taber vt60 så sine begrundelse for du vil slet ikke bruge det den kan give, andet end præges og kunne sige, jeg har et panasonic som jeg ser TDC Trio på :( ikke særligt godt billed, så hvorfor smide det ud på en vt60.

spillene vil du ikke have mærkbar forskel på om du vil A el. B men vælger du plasma, så kan du da blive udsat for flere problemer end glæder da plasma som bekendt ikke er glad for stillestående billeder, eller højt oplyste billeder hvor skarpe konstraster kan skabe retention eller værst burn-in.

smider du så en PS3 + plasma sammen , så har du 300w+ forbrug i strøm i timen ;( yderligere forringelse af oplevelsen når du skal se på elregningerne.

skal du have bedste farver og minimal retention, så skal du køre break in i mange,mange timer, du vil du nok glæde dig over når skærmen de næste uger skal stå tændt 24/7 eller at du skruer ned for lyskontrast indtil du har kørt nogle 100+ timer.

er det besværet værd? eller er TDC TRio nok for dig, så lad være med at smide noget efter VT60, for du vil ikke bemærke forskellen eller kunne få glæde af det.

edit:
du nævner slet ikke bluray eller andre medier, hvis du nu altså nyder sådanne en masse film, så kan du da nok kikke nærmere på vt60 :) men ellers holder fast i udgangspunktet her.
Du skriver at skærmen bl.a. forbindes til PC og div. konsoller. Det alene diskvalificerer en plasma-skærm i mine øjne, ikke på grund af billedet men risikoen for retention/burn-in.

Af dem du nævner: UE50F6755XXE/UE55F6755XXE

Personligt kommer jeg ikke til at købe skærm under 55" igen.