Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af davidsoe
Hej flatpanels.

Endnu en "hvilket tv?" skal jeg købe tråd:)

håber det er ok. Har ikke lige overskud til at sidde og kigge hele forummet igennem.

Jeg havde et gammel panasonic plasma som engang var i købsanbefalingen herinde.

Det er dog røget videre.

Så nu er jeg på kig efter noget nyt.

Men plasma er helt uddødt? Jeg gav 4500 for mit plasma dengang, hos cinemagic. og det kørte perfekt, bortset fra en summen engang imellem..

Hvad skal jeg kigge efter? er der nogen på tilbud lige nu som er rigtig gode value for money?

jeg vægter design rimelig højt, måske også lidt på bekostning af billede kvalitet.

dog skal der ikke være skygger efter fodbolden.

TV'et er til et værelse med ca. 3 kigge-afstand. Det skal bruges til alm. tv-zapning og lidt film i ny og næ. intet fancy. Men det må gerne være rigtig pænt..

Forslag tages i mod med kyshånd!

Kan i have en dejlig søndag derude!
Af PeterD
........Men når du tænder skærmen efter du har indstillet det korrekt, får du ikke næppe en skærm med en bedre kombination af farver, sortniveau, hudtoner og opdateringshastighed i den prisklasse..

Men hvis du vægter designet højere når det er slukket end billedkvalitet når det er tændt, så skal du vælge et andet mærke..

Bare husk at indstille det korrekt:

http://www.avforums.com/reviews/Panason ... eview.html

Så overvej endnu engang...
Af Jørgensen66
Cinemagic har faktisk Panasonic 30G-serien i 50" til 5.595 kr., men nu efterspørger du jo et såkaldt pænt tv.
Jeg har ovennævnte tv i 46" og er tilfreds dermed, hvad der er nemt at være til en købspris på kr. 5.000,-

Held og lykke med din jagt. :-)

Mvh. Jørgensen
Af lgowner
PeterD skrev:Men hvis du vægter designet højere når det er slukket end billedkvalitet når det er tændt, så skal du vælge et andet mærke..
jeg forstår personen lidt.

Hvis du skulle gå rundt om en person , der er hjemmegående 12+ vågne timer, og der kun ses 3 timer i snit på et tændt tv. og sidst høre for at det ikke ser pænt ud, så vægtes de 75% af tiden hvor det er slukket højere end de 25% hvor man oplever et bedre billed i forhold til alternativet.

det er jo kun et tv. og ro i familien må vægtes højere, ved et pænere hjem, og sidst vi har jo forskellig smag når det kommer til det visuelle ved en firkant på væggen. så er det kun foden som folk hægtes ved i nyere tid, hvis det ikke sidder på væg.
Af PeterD
Start med at placere det på et bord...

Er du vild med designet kan det derefter komme op på væggen..

Er de fleste skærme ikke firkantede idag?
Af lgowner
PeterD skrev:Er de fleste skærme ikke firkantede idag?
næee, det er vist bare dig som ser lidt firkantet på det. ;)