Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Singu
Så døde mit Samsung TV, sjovt nok præcis 2 år og 1 måned efter køb, Planned obsolescence?

Jeg står derfor og skal have købt mig et nyt og jeg stiller følgende krav:

DLNA - Et ultimativt krav, jeg skal kunne se mine pirat film/serier direkte via LAN. Tilslutning af en USB stick / HDD er IKKE nok.
Min 40" - Skal heller ikke være for stort.
Undgå Samsung - Har ikke rigtig interesse i at spytte penge i Sydkorea når de tager røven på folk med Planned obsolescence, så en dokumentar fra Frankrig om hvor planlagt det hele var med billige transistorer der kun holdt et par år, det var fandme vammelt.
Sony PS4 klart - Sådan en fætter skal anskaffes når den kommer i julehandlen!
Behageligt at se på under fodboldkampe - TV'et skal primært bruges til film og fodboldkampe, ville ikke have et TV der ser ud af lort og "hakker" under horisontal panorering.
Lydløst - Vil ikke have et TV der er kendt for at have hylene transistorer.
Ingen lyse plamager i hjørnerne - Nej tak, fatter ikke hvordan det kan være lovligt/accepteret at der produceres TV som har lyse plamager i hjørnerne under sorte skærmbilleder.

Ligegyldige ting:

3D - Totalt ligegyldigt og virker bare som noget salgs-gimmick, vil jeg se 3D går jeg i biffen.

-----------

Ofte søger jeg nettet igennem en uges tid inden for at finde et TV, men denne gang vil jeg lade være med at lade mig farve af alt for mange anmeldelser. Hvis I skulle ud at købe et TV med DLNA som ultimativt krav lige nu hvad ville i så købe?

Med henblik på Samsung, kan jeg ikke "slippe" for at købe et Samsung TV så er 5500,- max prisen da jeg i så fald vil have extra forsikring med i købet.

Hvis i har 20 minutter så se denne lille dokumentar:
http://www.youtube.com/watch?v=ViI6uAxqEOY
eller
http://www.youtube.com/watch?v=60YN8honuDs
Senest rettet af Singu 11 jun 2013, 19:13, rettet i alt 2 gange.
Af dk9000
Synes ikke det lyder til at du vil BETALE for kvalitet ?

Gå efter et panasonic plasma tv. de holder ofte for evigt og giver et premium billed til budget penge.
Lige et godt råd på falderebet og inden du igen kaster dine surt tjente skillinger efter et nyt tv - køb evt. hos HiFi-klubben og få 3 års fuld garanti med i købet, så slipper du ialtfald for at tænke på planlagt forældelse de første 3 år om ikke andet :) Er ikke ansat inden for tv branchen, hvis nogen sku undre sig over den anbefaling O_O
Af Singu
Lurer lidt på Samsung UE42F5505 http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... led-tv.htm

Ja det er Samsung, men som skrevet af Rockeren over mig, så giver HifiKlubben 3 års garanti. Til den tid kan det jo være OLED er blevet kommercielt :)

Nogen der har dårlige erfaringer med EU425505 ?
Senest rettet af Singu 11 jun 2013, 19:16, rettet i alt 1 gang.
Af PeterD
HOLD DIG FRA KOREANSKE PRODUKTER OG KØB JAPANSK!!!

GÅR DU OGSÅ TILBAGE TIL DIN KÆRESTE HVIS HUN KNALDER MED DIN BEDSTE VEN..?

I THINK NOT....
Senest rettet af PeterD 11 jun 2013, 18:51, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af edinger
Singu skrev:Ofte søger jeg nettet igennem en uges tid inden for at finde et TV, men denne gang vil jeg lade være med at lade mig farve af alt for mange anmeldelser.
Du vil altså hellere "lade dig farve" af tilfældige lægfolk end sites som AVforums, HDTVtest og FP?

Held og lykke med det O_O
PeterD skrev:HOLD DIG FRA KOREANSKE PRODUKTER OG KØB JAPANSK!!!
Troll?
Af Singu
edinger skrev:Du vil altså hellere "lade dig farve" af tilfældige lægfolk end sites som AVforums, HDTVtest og FP?
Problemet er at jeg så ofte føler mig "farvet" og dermed har svært ved at være åben overfor andre ideer.
Af PeterD
Det bedste du kan gøre er at læse div. tests fra FP og udenlandske sider..

Hifiklubben ved som regl hvad de taler om..

Spørgsmålet er om prisen findes billigere på komplett.dk og Elgiganten.dk?.

(Måske Fona.dk hvis de er i tilbudshumør?) :)

Ps. Køb nu bare en japansk testvinder baseret på det før skrevne--Troll. Ja. og JEG ELSKER DET!