Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Daniel Buje
Jeg har været rundt og kigge på lidt receiver til stuen, da min fladskærm ikke kan prale af den bedste lyd

Jeg har kigget på x1000 og x2000 fra Denon, samt avr270 fra harman kardon.

Min plan er følgende, i starten 2.0, udbygge til 2.1 måske på sigt 5.1.

Det skal nævnes at de højtalere der skal spændes til er scandyna bigpod (jeg er udemærket klar over valte for money i bedre højtalere)

Jeg håber der sidder nogle herude som har lidt ideer og inputs(!) hvis i mener at jeg bør kigge efter andre alternativer til front højtalere i det prisleje, er jeg åben for forslag, dog skal design have en betydelig rolle
Af Daniel Buje
Havde tænkt omkring 3500-5000 kr.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Et andet godt bud på en kvalitets reciever i den nævnte prisklasse - Onkyo Tx-NR616 :)

Onkyo laver virkelig noget kram der funker til en rimelig pris og den nævnte model har da også fået flere udmærkelser i 2012 - der medfølger iøvrigt målemicrofon for nem opsætning og kalibrering :)
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=772429#info

Uanset hva du vælger, så sørg i det mindste for at front og center højttalere matcher hinanden, så du får så homogen en lyd som muligt - er et vigtigt punkt i et velfungerende surround system !
Af Daniel Buje
Jeg er nok bange for at cost benefit på transport / fragt ikke kan svare sig(!) men er du ellers tilfreds med den, og hva skyldes den er til salg?
Af Vaag
Den er nok dyr at sende, men der jo meget at spare ved at købe brugt.

Jeg var faktisk godt tilfreds med den, men blev ramt af upgrade-itis og købte en større Onkyo ;)
Af Daniel Buje
det er også en farlig sygdom!
Brugeravatar
Af edinger
Hvad du bør vælge af forstærker (receiver), kommer helt an på, hvilke højttalere, du har. Et par tunge B&W'er er mere krævende end et par lyst klingende Dali'er.

2x50 watt / 5x50 watt (i 8 ohm) bør dog være rigeligt til at spille dine Bigpods op.

Om det så skal være Denon, Onkyo, NAD eller Marantz, er nok en smagssag mere end så meget andet. Selv har jeg altid haft Denon og NAD. Det er dog min overbevisning, at Onkyo eller Marantz, Pioneer eller Yamaha er fuldt ud ligeså gode valg.

Kunsten er ikke så meget at vælge det rigtige mærke, men at finde den rigtige pris.
Af Daniel Buje
Fantastisk feed back, kender du de højtalere jeg nævner, og kunne du anbefale en receiver ud fra højtalerne? Gutten i hfk nævnte at jeg burde tage x2000 over x1000, men jeg skal være ærlig at sige jeg kunne ikke hører forskellen(!) burde jeg så bare tage x1000eren?
Brugeravatar
Af edinger
Nu ved jeg ikke, hvad HFK-manden argumenterede med, men med 5x80 watt bør X1000'eren være rigeligt til dit behov.

Storebroderen, X2000, er dog muligvis et fornuftigt valg, hvis du allerede nu ved, at du på et tidspunkt kunne finde på at opgradere til nogle mere krævende højttalere.

Ellers ikke.
Af Daniel Buje
han snakkede egentlig ikke i udbyggelse / andre højtalere, men det var primært "s'erne" i ord, som han argumenterede for hang mere i højtaleren på x1000 fremfor x2000

Harman AVR270: http://dk.harmankardon.com/harman-kardo ... 270v2.html

vs:

Denon x2000: http://www.hifiklubben.dk/produkter/sur ... ceiver.htm

Harman'n kan jeg få til samme pris som Denon'n, burde jeg så vælge harman'n? Jeg synes at kunne læse den primære forskel er 100 vs 95 watt
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Med mindre Airplay er et must for dig, sku du stadig tage Onkyo'en med i dine overvejelser, du får en super god receiver til prisen og de penge du sparer i forhold til HK eller Denon, ka du jo passende bruge på en fornuftig center højttaler istedet - f.eks. En Dali Zensor fra HiFi-klubben, hvis du vel at mærke ka lide designet :) På den måde er du allerede godt igang med at opbygge et rimeligt surround system og kan kigge dig om efter et par front højttalere som næste led - dine Bigpod højttalere vil være glimrende som baghøjttalere til den tid :)
Er da en overvejelse værd - lykke til med projektet :)
Af Daniel Buje
jeg kan ikke rigtig undvære airplay, da den primære del i første omgang vil være til musik, det eneste der taler for den du nævner, er at begge de recievere (harman & denon) kræver kablet internet, og jeg ville derfor bruge mit ATV3 som airplay enhed via hdmi, og dette ville jeg jo også kunne på onkyo'en.

Ville du mene at onkyo'en levere samme lydmæssige kvalitet som de to andre?