Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har nu købt mig et Samsung UE55F8005 efter lang tids research på dette fantastiske site - faktisk købte jeg pakkeløsningen via Komplett: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=782408 som jeg fandt i denne tråd: http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopi ... =2&t=29147

Vil i hjælpe mig med at vælge et vægophæng til UE55F8005? Jeg har kig på følgende, som jeg også har stødt på via flatpanels:
AX100
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=767321

Eller:
Cabstone UltraSlim tv ophæng
http://www.av-connection.dk/?PGr=4405&ML=159

Jeg er ikke helt sikker på, hvordan kablerne vender på TV'et osv. Jeg skal bruge HDMI og net og evt. USB.

Desuden skal jeg bruge et ophæng med arm til det lille TV (UE32F4005), som fulgte med.

Måske kan det også hjælpe nogen af de andre, som også har benyttet sig af tilbuddet :p
Af martinkartoteket
jones; jeg kan se i deres tilbudsavis, at TV'et står til 18.888,- inkl. det lille TV. Men der følger vist ikke tab og kamera med? Jeg har i øvrigt allerede køber til kamera. Måske kigger jeg det forkerte sted?

polski; ja, det er også min opfattelse. Så hvis der ikke umiddelbart er nogen problemer med, at kabler kommer i vejen køber jeg vel bare det billigste TV-ophæng.
F8005 kræver blot at der er plads til det der svarer til tykkelsen på kablerne bagved, så man ka anvende selv de tyndeste slim vægbeslag - kvalitets mæssigt får man nogenlunde det man betaler for, så det må blive et spørgsmål om hvor godt design, man ønsker at gemme væk bag ved tv'et :p O_O

Diverse vireophæng passer iøvrigt ikke til F8005 serien endnu, men det kan da være at Samsung kommer med noget på et tidspunkt :)
RockMedØerne skrev:F8005 kræver blot at der er plads til det der svarer til tykkelsen på kablerne bagved, så man ka anvende selv de tyndeste slim vægbeslag - kvalitets mæssigt får man nogenlunde det man betaler for, så det må blive et spørgsmål om hvor godt design, man ønsker at gemme væk bag ved tv'et :p O_O

Diverse vireophæng passer iøvrigt ikke til F8005 serien endnu, men det kan da være at Samsung kommer med noget på et tidspunkt :)
Det virker tåbeligt at Samsung har udgivet et topklasses TV - uden at udvikle et decideret slim-ophæng til det :(
Det virker tåbeligt at Samsung har udgivet et topklasses TV - uden at udvikle et decideret slim-ophæng til det
Ja det har du ret i, men det er ikke desto mindre tilfældet O_O

Troede også jeg umiddelbart kunne anvende mit "gamle" Samsung wire vægophæng, men blev klogere - lykkedes dog ved hjælp af lidt tilpasning og håndværksmæssig snilde :)

Skar et par aluminiums skinner til, som jeg så monterede wire ophænget på, gør at tv'et hænger med en afstand på ca. 8mm til væggen - nærmere kommer man det ikke, hvis der også ska være plads til kablerne :)
RockMedØerne skrev:
Det virker tåbeligt at Samsung har udgivet et topklasses TV - uden at udvikle et decideret slim-ophæng til det
Ja det har du ret i, men det er ikke desto mindre tilfældet O_O

Troede også jeg umiddelbart kunne anvende mit "gamle" Samsung wire vægophæng, men blev klogere - lykkedes dog ved hjælp af lidt tilpasning og håndværksmæssig snilde :)

Skar et par aluminiums skinner til, som jeg så monterede wire ophænget på, gør at tv'et hænger med en afstand på ca. 8mm til væggen - nærmere kommer man det ikke, hvis der også ska være plads til kablerne :)
Kan du tage et billede fra siden og smide op på siden? :)
Har du backlight bleeding på dit?
Er absolut ikke noget generende backlight bleeding på det tv, har det flotteste billede jeg hidtil har set på noget LCD tv og betragtnings vinklerne er også rigtigt fornemme - stor ros til Samsung for at ha fået styr på fortidens synder :)

Hvilket billede tænker du på - et af ophængs beslaget, eller tv'et set fra siden ?
Dit tv set fra siden :)

Jeg er også meget imponeret over billedet!

Blacklight Bleeding er der meget lidt af og det er kun fordi man ved hvad man skal kigge efter. Det kan dog være det er mindre, efter jeg har kalibreret det efter nogle indstillinger jeg fandt på nettet - dette har jeg dog ikke kigget efter endnu (kræver jo det er nat her i sommerperioden :))
Ska se hva jeg ka få arrangeret - har ikke lige et sted at hoste billedet i øjeblikket, men jeg finder ud af noget :)

Efter kalibrering tæt på den som automatisk opnås i film mode, ser det rigtig fint ud hva angår backlight bleeding - er kun hvis der intet vises på skærmen at man ka ane lidt, når først filmen kører er der kun kulsort at forholde sig til - er ovenud tilfreds med billedkvaliteten :)