Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey,

Har lige købt dette tv og jeg har lidt problemer med at finde mit TV med Viera Remote 2, det virker hverken på Ipad Mini eller min Android telefon.

Netflix mv. virker fint og Viera link er aktiveret.

Nogle forslag?
Går ud fra at Viera remote 2 er en app til smartphone og iPads :)

Har du sat det hele op til at køre på samme netværk via en Wifi router eller ?

Kræves iattfald på mit Samsung system, hvis tingene skal kunne kommunikere :)
Ja Viera Remote 2 findes til Android og IOS og giver mulighed for at styre dit tv, dele billeder osv. via din pad/telefon. :)

Alt sidder til samme netværk, tv via kabel til routeren og Ipad / Android via wifi.

Kan se der står noget på panasonics website omkring seneste version af Android kan have problemer så man skal slette appens cache men lige lidt hjælper det.

Hverken Ipad eller Android app fungerer.
Se side 83 i PDF brugermanualen til dit tv :)

VIERA fjernbetjeningsindst.
Indstiller til betjening af tv’et med enhver VIERA-fjernbetjening tilsluttet til dit netværk.
1. Få vist menuen med MENU
2. Vælg Netværk VIERA fjernbetjeningsindst. med / og tryk på OK for
at opnå adgang
3. Vælg et af følgende produkter med / og tryk på OK for at opnå adgang
VIERA fjernbetjening
(Til / Fra)
Gør det muligt at styre fjernsynet fra netværksudstyret (smartphone, osv.).
● Du skal installere VIERA kontrolapplikationen på din smartphone. For informationen om applikationen (kun på engelsk): :)

Håber det var det der manglede :)
Jeg har forsøgt mig med at slå den indstilling til/fra, tænde slukke tv osv. for at være sikker på at servicen ikke hænger et eller andet sted, uden held.

Det der dog undrer mig lidt er at der er et menupunkt samme sted hvor der står "Enhed Til Upload" men hvor der kun kan vælges "-".

Skal tv'et parres med en given app/enhed for at virke?

Netværks test mv. melder også alting tip-top i menuen.

Ifølge manuellen skulle man bare installere appen, søge efter sit tv og så er man igang.
Plejer ikke at være nødvendigt med en "parring" af enheder, når kommunikationen foregår via Wifi - var det ikke på mit system og jeg har heller ikke oplevet det ved andre :)

Det at manualen beskriver det lidt forenklet, er heller ikke en beskrivelse af virkelighedens verden :p Nogen gange kan det være mere end svært, at få det til at virke lige "ud af boxen" ;;)

Hvilken router anvender du ? Visse routere kan være instillet så IP port forwarding, gør kommunikationen mellem enhederne umulig - er også nævnt i manualen til tv'et !
Af oddnamehere
Så fik jeg løst problemet, det viser sig at for at virke korrekt skal du have UPNP aktiveret i din router.

Det virker lidt dumt de ikke nævner det i deres manual, særligt når de lidt mere sikkerheds paranoide personer slår UPNP fra i deres router :(

(Jeg fatter ikke hvad TV'et skal bruge muligheden for at lave port forwarding dynamisk til)

Løsning: Tjek at du har aktiveret UPNP i din router.