Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ryback
Hejsa
Jeg har prøvet at se F1 live via firstrow.eu men man skal downloade et dl program , men får en besked på at jeg ikke kan downloade . Er der nogen der har en ide til hvordan man kan få det sat op? syntes ikke jeg kan finde noget manual mæssigt...

Jeg har et LG 760 fra 2012
/R
Af BudZa
Dit fjernsyn kører en custom os, og kan derfor ikke installere filen der med garanti er lavet til linux, windows og mac. Prøv at finde en app der kan gøre tilsvarende.
Af lgowner
BudZa skrev:Dit fjernsyn kører en custom os, og kan derfor ikke installere filen der med garanti er lavet til linux, windows og mac. Prøv at finde en app der kan gøre tilsvarende.
egentlig kører LG bare en linux variant på en tilpasset kernel, som kan hentes på deres opensource side :) .
Problemet er egentlig at man ikke sådan lige får adgang til en shell og kan installere uden noget hack. I længere tid har det været umuligt at få root adgang til deres firmware, så man kunne installere programmer på skærmen, som kunne køre i baggrunden og f.eks styres på en webside. Sådan som de har lavet det på ældre LG skærme, der har de lagt alt muligt ind i en custom firmware og givet bruger endnu mere kontrol over tv't funktioner.

Tv i dag er primært smarte tv skærme og ikke en pc, så derfor findes der ikke mange muligheder for download af flash og andre pc lign. programmer, da skærmen 1: kører linux, 2: ikke er lavet til formålet oprindeligt.

Måske i fremtiden har vi en ubuntu edition på lg skærmen, så vi kan køre vores desktop på skærmens hardware og ikke kun være billed fra en anden pc ;-)
Af Ryback
tak for svarene , jeg forstår det sådan at jeg ikke kan køre de add ons det kræver på hjemmesiderne. Så må jeg finde en anden løsning ;-)