Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære brugere

Jeg har brug for jeres hjælp, da jeg ikke har super meget forstand på fjernsyn. Jeg skal have nyt fjernsyn, og jeg har et budget, der hedder 5000 - 10.000? Størrelsen på tv'et skal være omkring 40".

Ifølge jeres vurderinger, hvad vil så være et rigtig godt køb?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Venlig hilsen

Anderskaas :)
Af snoller
Det kommer vel lidt an på hvad den skal kunne? (Smart TV/3D osv?)
DavidHimself skrev:Som jeg skriver - så handler det om billedkvalitet (og derfor er det lige meget "hvad den skal kunne"). Og i fra min rent subjektive holdning til billedkvalitet så er ST60Y bedst til prisen :)
så må min rent subjektive holdning jo også være at holde sig langt væk fra den skærm, når vi snakker bedst til prisen. der er så mange andre som performer bedre til en lavere pris, når OP ikke har sat særlige krav til indkøbet. så kan enhver skærm være bedre til prisen, især når den subjektive holdning er personlig og der kun tænkes på billed og forretningen som der sælger den og ikke på personen som køber, udover at lokke kunden med falske overbevisninger.
lgowner skrev:så må min rent subjektive holdning jo også være at holde sig langt væk fra den skærm, når vi snakker bedst til prisen. der er så mange andre som performer bedre til en lavere pris
Det er bestemt ikke det jeg oplever - jeg har stadig ikke mødt en skærm der til prisen levere et bedre billede, og da slet ikke billigere TV. Min ydmyg holdning er at du tager fejl :)
lgowner skrev:når OP ikke har sat særlige krav til indkøbet. så kan enhver skærm være bedre til prisen, især når den subjektive holdning er personlig
Nej, det kan "enhver" skærm ikke være. Alle der svare her inde, svare ud fra egne meninger, holdninger og erfaringer. Derfor kan der kommer lidt forskellige svar, men dog må jeg sige at der altid er generelle tendenser, og visse strømninger.

lgowner skrev:... kun tænkes på billed og forretningen som der sælger den og ikke på personen som køber, udover at lokke kunden med falske overbevisninger.
Jeg tænker altid 100% på billedkvalitet - for MIG at se er der intet andet at gå efter (jeg er lige glad med funktioner mv). Alle de andre funktioner bliver altid løst at eksterne enheder da de ofte gør det bedre alligevel.
Et par tommelfingerregler:

1. Du får det BEDSTE BILLEDE MED PLASMA....HAR DU SOLLYS DIREKTE PÅ SKÆRMEN. KØB PERSIENNER :-)

(GLEM NU DE SÆLGERE SOM SIGER LED.
DE ER OFTE TYNDERE END PLASMA ,MEN DU SKAL OFRE MERE FOR AT FÅ SAMME BILLEDEKVALITET (FARVE,ANSIGTSTONER,PANORERING,SORTNIVEAU) END PÅ EN PLASMA.

PRØV AT SE FORMEL 1 I HD PÅ HENHOLDSVIS EN PLASMASKÆRM OG LED SKÆRM... OG DU ER OVERBEVIST...

2. EN SKÆRM PÅ 47" GIVER IKKE AUTOMATISK ET BEDRE BILLEDE END EN SKÆRM PÅ 42"

(HUSK AT INDSTILLE SKÆRMEN EFTER TESTS PÅ NETTET. SKRU NED FOR FARVE/LYSNIVEAU)

3. VÆLG EN SKÆRM SOM ER GENNEMTÆSKET AF FLATPANELS.DK

4. LÆS FLERE TESTS AF SKÆRMEN PÅ FLATPANELS.DK, HDTVTEST.CO.UK, WHATHIFI.CO.UK, LJUDOCHBILD.SE OG ANDRE SIDER..

..SÅ ER DU GODT PÅ VEJ!!

PS. TOSHIBA KUNNE VÆRE ET MULIGHED. JEG TROR DOG IKKE LIGEFREM DET HAR VÆRET EN TESTVINDER...??

DET ER TYPISK SAMSUNG,LG,PHILIPS,SONY OG PANASONIC (PLASMA/LED)

HUSK DOG: KVALITET KOSTER OG ER IKKE GRATIS!! DOG BEHØVES EN ALDELES GLIMRENDE SKÆRM IKKE KOSTE MERE END CA. 6000 KR....ENDDA NED TIL 4500 KR..

BARE HUSK AT KØRE LYDEN OVER GILVHØJTALERE !!!

(ELLER HOVEDTELEFONER. HVIS KONEN/KÆRESTEN BROKKER SIG...)
Senest rettet af PeterD 07 jun 2013, 18:37, rettet i alt 3 gange.
Af anderskaas
Tusind, tusind tak for de gode råd. Især spændende at høre om plasma-muligheden:)