Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
jeg sidder med elgigantens avis og kigger på 3 forskellige 55"

Phillips 55PFL8007T til 13.000 kr (20.000)

Samsung UE55F6105XXE til 10.000 kr. (14.000)

Samsung UE55F8005XXE til 23.500 kr. ( 27.000)

priser i parantes er normal priser.

Men hvad er forskellen på de tv og hvad bør man vælge?
Umiddelbart bør jeg jo købe phillips til 13000 når man kigger på førpriser.

Men det der phillips til 13.000 har hverken dobbel tuner eller quad core som det dyreste samsung, så det er vel blot en "fake" førpris da det er en gammel model?

Kan se de alle har 3D.
Men det er jeg egentlig ligeglad med. men er det bare standard i dag?

smart TV kommer jeg nok heller ikke til at bruge...ved ikke helt hvad det kan.

jeg har standard tagantenne til 7 danske kanaler.

De dyreste TV er vel dyrest fordi de har en hurtigere processor og evt. dobbel tuner.
Eller er det forkert opfattet?

Jeg modtager gerne en anbefaling herindefra på et godt 55" tv i prisklassen omkring de 10.000 kr. +/- :-)))
Af koden
Hjarsen skrev:Panasonic 55ST60Y kan varmt anbefales
Er ikke absolut afvisende over for plasma, men er nok mest til LED.

Bruger Plasma ikke en del strøm?
Af lgowner
koden skrev:Bruger Plasma ikke en del strøm?
ca. 400 kr mer forbrug ift. LED pr år , ved 4 timers brug, så kan du gange timer op med beløbet hvis du også bruger det mere/mindre
Af Nuri58
Hvis du ikke bruger smart TV mv. er det vel ikke væsentligt hvilken processor der er i TVet. Har selv Phillips 9706, der selv om det står med solindfald er så godt som uden reflekser. Er ikke klar over om 8000 serien har moth filter. Er i øvrigt også ganske glad for ambilight.
Af koden
Nuri58 skrev:Hvis du ikke bruger smart TV mv. er det vel ikke væsentligt hvilken processor der er i TVet. Har selv Phillips 9706, der selv om det står med solindfald er så godt som uden reflekser. Er ikke klar over om 8000 serien har moth filter. Er i øvrigt også ganske glad for ambilight.
jeg ved jo ikke så meget om smart tv.

men formoder det er en mulighed for at gå på nettet via TV, men stadig lidt begrænset af bestemte sider og med fj.betj.
har kun hørt at det skulle virke dårligt..
Af Nuri58
koden skrev:
Nuri58 skrev:Hvis du ikke bruger smart TV mv. er det vel ikke væsentligt hvilken processor der er i TVet. Har selv Phillips 9706, der selv om det står med solindfald er så godt som uden reflekser. Er ikke klar over om 8000 serien har moth filter. Er i øvrigt også ganske glad for ambilight.
jeg ved jo ikke så meget om smart tv.

men formoder det er en mulighed for at gå på nettet via TV, men stadig lidt begrænset af bestemte sider og med fj.betj.
har kun hørt at det skulle virke dårligt..
Enig - al smart TV er dårligt med Phillips som noget af det dårligste endnu da. Bruger det aldrig selv, men ser TV via mit HTPC og dermed har jeg fuld internettilgang den vej rundt. Men jeg foretrækker klart min bærbare, når jeg browser. Så for mig var det billede/reflekser og ambilight som gjorde jeg valgte Phillips og jeg har ikke fortrudt.
Af koden
Ok...

Jeg må nok ud og kigge i butikken... og sammenligne lidt.

Har du evt. nogen mening om Phillips 55PFL8007T til 13.000 kr (20.000)

bare en gammel model de skal af med eller er det faktisk et okay tilbud?

Eller kan jeg få en okay 55" til lavere pris og dermed lidt penge til en soundbar.
Af Nuri58
koden skrev:Ok...

Jeg må nok ud og kigge i butikken... og sammenligne lidt.

Har du evt. nogen mening om Phillips 55PFL8007T til 13.000 kr (20.000)

bare en gammel model de skal af med eller er det faktisk et okay tilbud?

Eller kan jeg få en okay 55" til lavere pris og dermed lidt penge til en soundbar.
De store ændringer fra år til år er som regel design og et lille løft i tech specs, fra dual til quad processor. Så hvis ikke fokus ligger der så ville jeg da klart kigge på de stærkt nedsatte modeller. Det gør også du får råd til at skifte oftere eller købe en model der er det bedere for det budget du har. Vedr. de helt dyre modeller så er det ikke så meget mere du får for pengene (men kan være den detalje du bare er nødt til at have - for mig var det 3 sidet ambiligt). Så jeg ville da klart prøve det og som jeg husker kan du returnere det, hvis det ikke helt lever op til dine krav - husk der er stor forskel i butikken og derhjemme.
Af koden
Mantrain skrev:Er der sådan en regel om at man skal fuldstædigt overse hvad trådstarteren sprøger om, og anbefale plasma?

det er okay for mig (trådstarter) jeg famler i blinde og modtager gerne alle tip/råd :-)
Af koden
Samsung UE55ES8005 m/Tablet 15.000 kr

eller

Phillips 55PFL8007T 13.000 kr.

tror det bliver et af de 2...

2000 i forskel men man får en tablet med for de 2000.

Svært valg..
Af Nuri58
koden skrev:Samsung UE55ES8005 m/Tablet 15.000 kr

eller

Phillips 55PFL8007T 13.000 kr.

tror det bliver et af de 2...

2000 i forskel men man får en tablet med for de 2000.

Svært valg..
Hvis man ellers har brug for en tablet. I al fald taber de ikke på at smide den med i handlen, eller er det fjernbetjeningen :)