Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom Nielsen
Jeg har et LG 47LM860V og en Aura soundbar med sub tilsluttet med et optisk kabel.

Der er så for så vidt rigtig god lyd, men lyder svinger op og ned i styrke, specielt når der ses TV-avisen så ”dykker” værtens lyd op og ned, så det er til at blive vandvittig af :(( .

Hvis jeg ser musik dvd er der ingen problemer, fuld power på :) !.

I installations menu’en på tv er de indbyggede højttalere ”slukket” og ”eksterne” enheder valgt, i menuen den er sat til "synkroniser skærm og billede” og har også forsøgt med og uden "pass thru, hvilke ikke giver nogen effekt.

Er der nogen herinde der har bud på hvad der er galt?, - syntes ikke det har været sådan hele tiden. Har Yousee som udbyder.

Tom
Af janbau
Det at lyden ikke er lige høj har ikke noget at gøre med det du skriver her : i menuen den er sat til "synkroniser skærm og billede” og har også forsøgt med og uden "pass thru, hvilke ikke giver nogen effekt.

Jeg har et Lm 760 t den kan også drille med lyden en gang imellem så slukker jeg og tænder jeg for den men det er på tv s højtaler .

Når jeg kører lyden til min Av forstærker via et optisk kabel er der ingen problemer med lyden .

Bruger du Simlink ? .

I opsætnings menu en er der et sted som hedder Lydstyrkefunktion ( Tv højtaler skal stå på Tænd under Lydindstilling ) Her kan man vælge nogle forskellige valg om lydstyrken men jeg ved ikke om disse valg kan påvirke lydens styrke når du har valgt at sætte Tv højtaler til sluk .

Ved ikke om du kan forstå mig eller bruge mine ord til noget ? Men håber du kan bruge det til noget .

Mener at man kan sætte lydstyrken forskellig på de forskellige Tv kanaler så de er lige høje men har aldrig prøvet det .
Af Tom Nielsen
Tak for dit input
Men det giver jo ingen mening at sætte tv højttaleren til TÆND!
Netop for slippe for ”dåse-lyden” fra tv’et, har jeg investeret i et "eksternt anlæg, så jeg kan få den ”fede” lyd fra sound baren og sub’en.
Men mine indstillinger under LYD er:
AV-synkroniserering =tændt
DTV= Auto
ARC- mode = sluk
TV-højtaller = sluk
Digital lydudgang =AUTO
Og under ”medie liste” er TV højttaler sat til = ekstern højttaler.
Pt. ser jeg Tysk pokal finale på TV3 og der er ingen problemer med lyder.
Ved godt at TV lyd og reklamer IKKE har "samme" lyd niveau, hvilket også er noget "hø".
Aura sætte har endda en funktion som skulle kunne gøre at TV og reklame lyd IKKE skulle være forskellig, men det ser heller ikke ud til at fungere helt efter bogen!.