Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mikl2200
Jeg har en PC (I5 med et 670 grafikkort), som er slået til mit Panasonic VT20 50 tommer. TVet er købt brugt for en måned siden og vi er ganske tilfreds med det. PCen er forbundet med et high speed HDMI-kabel.

Men når min PC skal afspille HD indhold, så hakker den hvert femte sekund. Den springer lige et par frames over. Meget tydeligt under panoreringer. Først troubleshootede jeg afspilleren, VLC, men andre afspillere som Media player classic har samme problem (dog ikke helt så tydeligt som VLC).

Når jeg spiller NETflix film, så hakker den ikke, men netflix streaming kan vist ikke kaldes for HD?

Jeg leder efter steder at troubleshoote på problemet.

Jeg har prøvet:
* opdateret alle drivere på PCen. Selv BIOSen. Geninstallerede windows 7 for at være helt sikkert. Nyeste nvidia driver, nyeste VLC, etc.
* ændret hz under properties på panasonic TV fra PCen. Skiftede det til 24 hz, 59 hz men stadig hak. (faktisk oplevede jeg ikke at hz ændrede noget som helst ved afspilningen eller billedet)
* under VLC har jeg prøvet forskellige video output modes (hvilket gjorde en stor forskel - men ikke nok).
* jeg har prøvet med eller uden intelligent frame creation på tv'et, men det ser helt elendigt ud, hvis ICC er slået fra.

Hvad overser jeg?
Hvorfor kan Netflix ikke kaldes for HD? Det er det meste indhold skam...
Prøv at lede videre. Du har fat i noget af det rigtige, men det er svært at vide, om det er på pcen eller tvet, at fejlen skal findes.
Det har helt sikkert noget med de 24 Hz at gøre. Outputtet skal passe til det materiale pcen sender, men om det er dine indstillinger i VLC, dit grafikkortet eller tvet er svært at svare på, men måske der er nogle derude, der har styr på det?