Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mantrain
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tx-l50b6e

Nogen der har nogen erfaringer / meninger om dette TV?
Det er jo ret billigt, og det er min erfaring at så plejer der altid at være "noget galt" :)
Det eneste jeg lige kan få øje på er at det "kun" er 50hz, men det i sig selv er ikke super sigende?

Jeg er klar over at det kun har 2 hdmi indgange, og ingen smart/3d egenskaber, og det passer mig ganske udemærket. :)

Har prøvet at køre i elgiganten og kigge på det, men den afdeling i odense er et kæmpe ombygnigskaos pt. Kan desværre ikke finde andre forhandlere hvor jeg kan se det.
Af DavidHimself
Er 50UT50Y alt andet lige, ikke et langt bedre valg?

Jeg føler mig rimelig overbevist om at det vil give dig langt bedre billedkvalitet til cirka samme pris!
Af Mantrain
Det er muligt. Jeg prøver egentlig at undgå plasma, mest fordi jeg ikke gider skift vægophæng, og tror ikke mit nuværende kan klare vægtforøgelsen - vil dog ikke udelukke det.

Men igen, 50UT50Y er også ret billigt. Der må jo være en udlempe ved at købe de rigtigt billige TV, kan f.eks se at alle købs anbefalinger her på siteter over 10k.

På det jeg har forslået "mangler" der en del features, kunne måske forklare det lidt. Ser der ikke ud til der gør på 50UT50Y ..?

Jeg vægter måske ikke billedekvalitet som det højeste, men sætter lige så meget pris på et lagfree interface. Har læst mig til at 50hz på 50" og opefter kan føre til en del hakken - har det noget på sig?
Af THM
Ut50 er et glimrende tv.
Jeg ville ikke vægre mig ved at købe et 50hz tv. Det vigtige er at det kan vise 50hz signalet korrekt.
Af Mantrain
Nu har jeg lavet lidt mere research, og det virker umiddelbart som om at panelet er det samme som der sidder i deres dyrere TV også, der mangler bare et masse post processiong featues.

http://www.panasonic.dk/site/da_DK/comp ... TX-L50ET60

En god sammenligning der. Jeg har umiddelbart det meste slået fra alligevel på mit nuværende TV, og ser det meste af mit indhold fra en mediePC eller blu-ray alligeevel.

Det der falder mig mest i øjnene er at den mangler "24p Playback (2:2)/24p Smooth Film" - mon det er håndtering af 24fps input, eller er det postprocessing specielt beregnet til 24fps input?
Af THM
24p smooth film er det samme som inteligent frame creation. Det hedder det bare når tv'et modtager et 24p signal