Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af finnp
Hej

Købte et samsung UE46F7005 sidste weekend hos komplett.dk (weekend tilbud), troede jeg....
Ordren gik fint igennem, men da der var problemer med at finde et tidspunkt for levering aftalte jeg med kundeservice at TV'et skulle afhentes på pickup-point Hvidovre. Medarbejderen glemte bare lige at fortælle det på lageret, som lovet, så vidunderet blev sendt retur til Norge..surt show..specielt da der ikke var flere på lager.
Nu mens jeg venter på at pengene kommer tilbage på kontoen, faldt jeg over denne side og fik øjnene op for at der måske var bedre alternativer. Jeg tænker på et Panasonic 42 " ST60? Kan et Apple TV give mig de samme "smart" muligheder som Samsungen?
Det er min første fladskærms TV, så jeg er lidt blank....kender dog forskel på plasma og LED, men heller ikke medget mere. Budgettet er på ca 12000, gerne mindre ;-)
Jeg har læst mig til at man ikke kan optage på ST 60 (hvad jeg ikke har brug for), men kan jeg tilslutte en ekstern USB HD og afspille mine film fra den?

Gode forslag til køb modtages med kyshånd, eneste krav er det højst må være 110 cm bredt ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du kan tilslutte en HDD og afspille dine film (forudsat at den kan læse det format du har brugt).
Af Hjarsen
Har lige anskaffet mig sådan en 55ST60Y.. Er super tilfreds indtil videre. Tænkte også over om jeg havde brug for dette optagelse, kom frem til at jeg i hvert fald ikke ville betale det dobbelte for det ved VT60.. :)

Billedet kan jeg ikke sætte en finger på.. og ganske flot ramme også.. :)
Det er en skam du ikke liiiiige kan finde de ekstra centimeter til bredden... Et 50" vil for de fleste alt give meget bedre værdi! :) Og til 7.900,- har du masser af budget tilbage ;)
Af finnp
har målt lidt på det. Det skal stå på en hylde op til en skråvæg på ca. 135 gr., hvis panelet er ca. 14 cm fra væggen kan pana 50" st60 godt være der (det skulle være 117 cm bredt). Kunne jeg få dig til at måle hvor langt der er fra bagsiden af panelet til bagsiden af pladen på foden. Hylden er 28 cm bred, så det skulle kunne være der, bare panelet ikke er placeret for langt tilbage på foden.
Af Johnoc
Jeg har selv lige bestilt et 50 " ST60 hos komplett til 7.900 (de giver 10 % på det indtil d. 9 juni). Synes klart det er det plasma tv hvor man får mest for sine penge. Det irriterer mig lidt at der ikke er pvr-optagelse, men ikke nok til at jeg vil give 5 k mere for gt60 eller over det dobbelte for et VT60, det hele går alligevel i retning af on demand tjenester, så mon ikke tilgængeligheden af disse om nogle år gør at optagelse vil være overflødig. Det meste man vil optage kan man alligevel hurtigt hente ned på sin computer/harddisk og så afspille fra denne. Jeg havde egentlig set meget frem til implementeringen af 2 tunere i tv (vildt at det først er kommet i 2013!), men når jeg tænker over hvor tit jeg lige har brug for at optage 2 programmer samtidigt eller se et program mens jeg optager et andet, så retfærdiggør det ikke en merpris på det dobbelte af ST60'en. Så vil jeg sgu hellere købe to ST60'ere hehe.

Yderligere tænker jeg at OLED alligevel tager over om nogle år og derfor gider jeg ikke smide 15-25.000 efter et TV nu. (måske er det bl.a. derfor Panasonic har stoppet med udvikling af plasmateknologien...)