Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BiggBoss
Hej,

Jeg skal til have mig et ny tv og tænker at købe et smart tv, så jeg direkte kan se netflix, Youtube osv. Og ikke mindst burg apps og internet på den.

Lige nu har jeg denne model ( panasonic 42 tx-p42x10y )

Som jeg købt også ved hjælp af flatpanels.

Nu har jeg fundet denne smart tv til en god pris. LG 42" 3D plasma-tv 42PM470T

Men er det også et godt produkt at købe eller vil anbefale andet til ca. den prisklasse? Og hvordan er det ift. den panasonic jeg har.

Pft :)
Af kronholm
Hvis du godt kan lide plasma-tv, og du generelt er tilfreds med dit x10, og ikke forventer at dit nye tv nødvendigvis er bedre end det billedmæssigt, så tror jeg det LG er et rigtig godt valg. Det virker billigt for et 42" tv med smart-tv.

Jeg vil tro LG'en er mere følsom overfor retention, men har ingen erfaring med det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du prøvet smart-TV før? Hvis ikke bør du nok lige tjekke om det lever op til dine forventninger før du køber. Funktionaliteten er ikke som på en smartphone eller din computer endnu...
Af kronholm
ja, enig.

smart-tv kan anvendes til netflix, hbo, viaplay, og tildels youtube. Og det er så det. :) Men tv'et kan jo også optage, og det er heller ikke så tosset.
Af jones31
BiggBoss skrev:Hej,

Jeg skal til have mig et ny tv og tænker at købe et smart tv, så jeg direkte kan se netflix, Youtube osv. Og ikke mindst burg apps og internet på den.

Lige nu har jeg denne model ( panasonic 42 tx-p42x10y )

Som jeg købt også ved hjælp af flatpanels.

Nu har jeg fundet denne smart tv til en god pris. LG 42" 3D plasma-tv 42PM470T

Men er det også et godt produkt at købe eller vil anbefale andet til ca. den prisklasse? Og hvordan er det ift. den panasonic jeg har.

Så ville jeg hellere gå efter st60 fra pana af, deres smart tv er nemt og så har den det bedste billed til prisen i plasma.
Af kronholm
... Men nu er det så også ca. dobbelt så mange penge det tv koster, i forhold til hvad LG'en koster.

B&O skulle også være godt nok!
Af jones31
kronholm skrev:... Men nu er det så også ca. dobbelt så mange penge det tv koster, i forhold til hvad LG'en koster.

B&O skulle også være godt nok!
Ja for en hd ready plasma skærm til 3000 er jo fantastisk kvalitet.
Af kronholm
Panasonic Hd-ready plasma-tv bliver år efter år rost for at levere et rigtig godt billede til prisen. Så ja, du kan sagtens få et hd-ready tv med god billedkvalitet. Panasonic 42" X50 kostede helt ned til 2800kr.

Erkend dog din fejl og kom videre. Han leder efter et tv i samme prisleje, dvs. ca 3000kr, og dit forslag koster mere end dobbelt så meget?

Istedet for at tydeliggøre din elgiganten-uvidenhed angående billedkvalitet og opløsning, så burde du forholde dig til hvad manden skriver. Han har tidligere haft et hd-ready tv som han var tilfreds med, så kan han nok også blive det med et nyt hd-ready tv. Hvis han sidder 3 meter fra tv'et eller længere væk, så er det sgu nok lige meget om det er fuld hd eller ej.
Af jones31
kronholm skrev:Panasonic Hd-ready plasma-tv bliver år efter år rost for at levere et rigtig godt billede til prisen. Så ja, du kan sagtens få et hd-ready tv med god billedkvalitet. Panasonic 42" X50 kostede helt ned til 2800kr.

Erkend dog din fejl og kom videre. Han leder efter et tv i samme prisleje, dvs. ca 3000kr, og dit forslag koster mere end dobbelt så meget?

Istedet for at tydeliggøre din elgiganten-uvidenhed angående billedkvalitet og opløsning, så burde du forholde dig til hvad manden skriver. Han har tidligere haft et hd-ready tv som han var tilfreds med, så kan han nok også blive det med et nyt hd-ready tv. Hvis han sidder 3 meter fra tv'et eller længere væk, så er det sgu nok lige meget om det er fuld hd eller ej.
Haft en dårlig dag lillemand.

Et 42" tv til 3000 sku ikke særlig god kvalitet, så fordi han har haft en tv før som var hd ready er det jo ikke ensbetydende med det er god kvalitet. Kvalitet koster penge og det for du ikke for 3000,- slet ikke i 42"
Af kronholm
Nå. Jamen hvis Elgiganten-Jones' kvalitetskontrol peger tommelfingeren ned ad, så kan vi lige så godt ignorere det utal af test der hvert år siger at panasonic x-serie er "value-for-money" og bang-for-the-buck". Det er tydeligvis japansk-propaganda, muligvis i samarbejde med kim-jong-un, og det gør det selvfølgelig heller ikke mindre farligt.

Vi bliver ikke bedt om at diskutere hvad du opfatter som kvalitet. Han skriver meget tydeligt hvad han er tilfreds med, et 4 år gammelt panasonic plasma, og så er der ikke nogen grund til at pådutte ham noget der er 3.500 dyrere end hvad han har behov for. Desuden finder man jo stadig en masse LCD/LED-tv der er ringere end Panasonix X-serien, især når man udelukkende kigger på billedKVALITET.
Af BiggBoss
Tak for jeres feedback.

Udefra det i skriver så er det LG lige så godt som min nuværende Panasonic?
Den er så bare smart tv? For det er kun derfor jeg vil skifte tv.

Vil gerne have et tv hvor jeg kan går på nettet og se netflix og streame div andree tv på nettet.

Er det så det jeg skal købe i ca den pris klasse? Eller er der noget bedre hvis vi går ca. 1000 kr. højre i pris?

Ny tv skal ikke være dårligere end min nuværende Panasonic.

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor køber du ikke bare en Apple TV i stedet og måske en iPad ved siden af til at styre med?
Af kronholm
Tror det er få mennesker der har erfaring med det LG tv, så du får nok ikke andet end overfladiske svar, ligesom mit svar er det.

Hvis man er naiv, ligesom jeg er, så burde et LG 2012 plasma-tv godt kunne konkurrere imod et panasonic 2009 plasma på billedkvaliteten. Som sagt skal du nok forvente mere retention på LG end hvad du er vant til.

Jeg har haft et LG50PM680T hjemme i en kort periode, og bortset fra genskin synes jeg det leverede en godkendt billedkvalitet. Jeg ville sagtens kunne have levet med det, og jeg har erfaring med en masse samsung og panasonic plasma tv.