Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hjarsen skrev:Hej Alle

Har lige fået sådan et 55" ST60Y hjem.

Har prøvet at indstille det efter av forums settings.. http://www.av-blog.dk/anbefalede-indsti ... x-p50st60/

Men dette er jo en 50" de laver det til..

Og jeg syntes når jeg indstillinger min efter dette, så bliver den lidt mørk i kanterne.. :o

Nogle der har det perfekte indstilling/calibration til dette tv??..

vh
Thomas
Ingen paneller er ens de skal kalibreres hver for sig.
Hjarsen skrev:Jeg synes, når jeg indstiller (efter anbefalingerne fra AV-Blog, red.), så bliver den lidt mørk i kanterne.
En korrekt indstillet skærm ER "mørk(ere) i kanterne".

En egentlig ISF-kalibrering er overkill i langt de fleste tilfælde. Justering af standardindstillingerne, som du har gjort, er som oftest alt rigeligt.
edinger skrev:
Hjarsen skrev:Jeg synes, når jeg indstiller (efter anbefalingerne fra AV-Blog, red.), så bliver den lidt mørk i kanterne.
En korrekt indstillet skærm ER "mørk(ere) i kanterne".

En egentlig ISF-kalibrering er overkill i langt de fleste tilfælde. Justering af standardindstillingerne, som du har gjort, er som oftest alt rigeligt.
Jeg ville elske at høre hvorfor en kalibrering er overkill, hvad end den er udført at en isf eller thx eller en enthusiast.

Jeg forstår ikke hvorfor alt den snak om at dele indstillinger det er bevist flere gange at du risikere i værste fald at foringe billedet. Hvis du ikke vil punge ud så fred være med det, men istedet så download avshd709 og manualen fra avsforum, indstil kontrast brightness, sharpness, color og ting, det vil være meget bedre.

Selvfølgelig skal basis indstillingerne være sat korrekt her er iorden at dele indstillinger, men en korrekt kalibrering kan ikke deles.
Hvis du har et apple tv og en iphone eller ipad, kan du bruge THX's "kalibrerings" app til at lave en overordnet indstilling af din skærm ud fra en række parametre. Det har jeg gjort med mine skærme, og det er jeg godt tilfreds med :)