Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mabild
Kan se at der er folk i begge lejre - puha - tænke tænke 8)

Der står 55/45 i Samsungs favør lige nu...
Af mowa
Mabild skrev:Jeg har set dem begge, side om side! Direkte op mod hinanden, med HD signal og tvsignal på - det er der tvivlen opstår :S

Panasonic, syntes jeg virker overlegen i sortniveau og kontrast.

Samsung virker en smule kunstig i farver og sort virker boostet,
men jeg skal skynde mig at sige, at der er ingen af dem der står ringe,
de står MEGA fedt begge to!
Var de justeret? Du kan INTET vurdere ud fra standardopsætningen i en butik.

Sortniveau/kontrast er væsentligt ringere på WT60 - med mindre de har skiftet panelteknologi siden sidst, og det har de ikke. F8000 har 2-3 gange så højt kontrastniveau som WT50.
Af CJMK
Har set på begge modeller,,,,,i mange timer snart

Samsung har bedste sortniveau

Panasonic har de bedste Betragtningsvinkler

Betragtningsvinklerne betyder meget hvis der skal ses TV fra den brede sofa. Har netop sendt F8005 retur på grund dette punkt. Farverne bliver matte/lyse når der ses tv fra de skrå vinkler (stue med hjørnesofa)

Her er Pana langt bedre på grund af IPS panelet men det har så mindre sortniveau!

Det er de to ting som betyder noget for mit valg.

Tag selv en tur ud og se på de to flotte TV (fedt design begge to). Husk at gå lidt fra side til side i mens du kigge på biledekvaliteten så vil du opleve den store forskel.

Jeg vælger nok en plasma da de opfylder ovenstående

Held og lykke med dit valg
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Edinger skrev:
. Selvfølgelig ka man det.

Man bliver bare utrolig let forblændet. Og i hvert fald denne bruger kan ikke lade være med at smile, når det anvendes som et argument, at man selv er ejer af den pågældende skærm
Er glad for at det frembringer smil på læben :) Men det var nu ikke skrevet som et argument for at få nogen til at købe Samsung'en, men mere for at sige, at jeg primært havde et godt kendskab til lige netop den model, da jeg selv havde den hængende på væggen - så er trådstarteren også informeret om, hvor jeg har mit kendskab fra og ka dømme ud fra det :)
Brugeravatar
Af edinger
RockMedØerne skrev:Edinger skrev:
Selvfølgelig ka man det.

Man bliver bare utrolig let forblændet. Og i hvert fald denne bruger kan ikke lade være med at smile, når det anvendes som et argument, at man selv er ejer af den pågældende skærm
Ret skal være ret. Og jeg skrev naturligvis:

"Selvfølgelig kan man det" 8)
Af jones31
Mabild skrev:Jeg står for at vælge mellem disse 2 skærme.

Super fede skærme begge to, men kan simpelthen ikke
beslutte mig.

Mit brug er :

Ganske normal tv via Yousee
Meget få film
En lille smulesmart tv

Designet og smarttv-delen tiltaler mig på samsung
Billedet tiltaler mig på panasonic

Hvad siger panelet ? 8)

Hvorfor ikke bare vælge txp55vt60 i stedet banker dem begge på billedet og billigere end dem begge.

Du kan bruge panas twin tunere til en del mere end det samsung kan med deres. F.eks brug den ene tunere via dnla på din tab, smartphone, pc eller tv i værelse hvor der ikke er noget antenne stik. Du kan dele dine optagelser på harddisken hvis du skal optage samtidig og f.eks gemme det via vlc player på computeren.
Plus jeg synes der smart platform er blevet meget brugervenlig og nem og finde ud af.

Og skal det være led og der er flere i husstanden der skal se tv og se fra siden, er ips panelet bedre til dette og den bruger ikke lige så meget i strøm :-) Men har ikke ligeså godt sort niveau.
Af mowa
jones31 skrev:
Mabild skrev:Jeg står for at vælge mellem disse 2 skærme.

Super fede skærme begge to, men kan simpelthen ikke
beslutte mig.

Mit brug er :

Ganske normal tv via Yousee
Meget få film
En lille smulesmart tv

Designet og smarttv-delen tiltaler mig på samsung
Billedet tiltaler mig på panasonic

Hvad siger panelet ? 8)

Hvorfor ikke bare vælge txp55vt60 i stedet banker dem begge på billedet og billigere end dem begge.

Du kan bruge panas twin tunere til en del mere end det samsung kan med deres. F.eks brug den ene tunere via dnla på din tab, smartphone, pc eller tv i værelse hvor der ikke er noget antenne stik. Du kan dele dine optagelser på harddisken hvis du skal optage samtidig og f.eks gemme det via vlc player på computeren.
Plus jeg synes der smart platform er blevet meget brugervenlig og nem og finde ud af.

Og skal det være led og der er flere i husstanden der skal se tv og se fra siden, er ips panelet bedre til dette og den bruger ikke lige så meget i strøm :-) Men har ikke ligeså godt sort niveau.
Jeg tror ikke der nogen der er i tvivl om at billedkvaliteten er bedre på plasma - absolut ikke langt bedre (der er sket meget med LCD), og det "banker" ikke de andre, men bedre er det. Hvorfor vælger folk så LCD? For mit vedkommende: retention er en helt uacceptabel og altødelæggende ulempe (jeg ved godt at Panasonicfanatikerne altid hævder at lige netop deres fjernsyn er helt specielt og ikke lider af dette problem, om de vitterligt selv tror på det, ved jeg ikke), og jeg gider ikke høre på buzzing. Der er andre ulemper, blandt andet langt højere strømforbrug (til gengæld lavere indkøbspris).
Brugeravatar
Af MigSelv
Sket meget med lcd, på hvilke områder? Samsungs gamle ccfl belyste lcd paneler, har bedre sortniveau end nye led kantbelyste lcd skærme.
Af zappedronningen
Nogen der ved, om Panasonic har fået forbedret baglyskontrollen i år? Jeg bruger den ikke på mit WT50, da den går i selvsving over logoerne. Samme logoer som gav problemer på mit VT50.
Af Ekmani
Jeg ved folk jo mener det godt, og er også selv plasma/pana fan, men der ER jo også ulemper...
Jeg er i hvert fald kommet frem til konklusionen, at jeg ikke gider at gå og passe på brug af skærmen eller lytte til buzz og ja plasma bestemt bedre på rigtig mange områder, men i praksis hænger teknologien bare heller ikke sammen med min lille knægts tv-vaner... Så respekter nu hvis vi er nogen der har truffet et bevist valg af LCD tak...

Jeg overvejer selv samme modeller, men glæder mig nu også til anmeldelsen af LG LA790W eller rettere storebroren O_O

Venligst
Af jones31
Ekmani skrev:Jeg ved folk jo mener det godt, og er også selv plasma/pana fan, men der ER jo også ulemper...
Jeg er i hvert fald kommet frem til konklusionen, at jeg ikke gider at gå og passe på brug af skærmen eller lytte til buzz og ja plasma bestemt bedre på rigtig mange områder, men i praksis hænger teknologien bare heller ikke sammen med min lille knægts tv-vaner... Så respekter nu hvis vi er nogen der har truffet et bevist valg af LCD tak...

Jeg overvejer selv samme modeller, men glæder mig nu også til anmeldelsen af LG LA790W eller rettere storebroren O_O

Venligst

http://www.avforums.com/reviews/LG-47-5 ... eview.html
Af THM
Ekmani: Selvfølgelig er det fint at vælge lcd, man skal vælge det der passer til ens behov. Og det lyder jo til at du har truffet et valg på et oplyst grundlag.
Personligt vil jeg dog ikke lade mit kommende barns tv vaner være afgørende for mit valg af tv. hvis jeg vil have et plasma og det ikke harmonere, må barnet få et lille prosonic at lege med
Af JesperAndersen
Ekmani skrev:Jeg ved folk jo mener det godt, og er også selv plasma/pana fan, men der ER jo også ulemper...

Venligst
- hvis TV skal vælges ud fra børns TV-vaner?......med "frygt" omkring burn-in og højt EL-forbrug?.....så ser (dine) børn for meget TV!
( skrevet med et stort glimt i øjet....og en smule alvor....)