Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har dit 2010-Samsung TV problemer med HDMI-portene?

Af mogensheltenov
Som tidligere anført afventede jeg besøg af Samsung tekniker med henblik på at få løst mine HDMI problemer. Han var her for en uge siden og skiftede mit Main board (Se Kjøllers indlæg om samme!). Herefter virker alt som det skal og jeg skal da i parentes bemærke, at jeg bl.a. benytter et 10m langt HDMI kabel mellem min komputer og TVét uden nogen som helst problemer. Så jer der fortsat har problemer: Henvend jer til Samsung og få skiftet main board. Der er ikke noget at sige til, at de måske indledningsvis vil være lidt tilbageholdende, fordi den nævnte komponent måske er den dyreste i hele TVét
theinder skrev:Jeg har lige købt dette fjernsyn sammen med samsung 3d blu-ray afspiller, og alting virkede fint, men så lige pludselig fandt fjernsynet intet signal på nogen af HDMI kanalerne, hverken BD afspilleren eller mine to konsoller. Er der nogen her der har prøvet noget lignende eller måske har en løsning?

Mange Tak

Inder
Hej
Det lyder som, at I har handshake problemer. Dette løses nemmest ved, at fjerne strømmen helt, og genstarte sine apparater.

HDMI Handshake Problems

One common problem people experience with HDMI is handshake failure. Sometimes, this is because the HDTV is an older, DVI-based model without HDCP support. But in other cases, there's an easy fix -- unplug your components and power cycle your system. This may reset the authentication cycle and restore your connection
Af Tengo
Har samme problem med HDMI porte, der af og til ikke vil finde signaler - jeg har UE46C7705.

At tage strømmen helt fra tv'et lader umiddelbart til at fixe det - spørgsmålet er bare hvor længe.
Af Tengo
Kan lige tilføje at efter Samsung Prestige Service var en tur forbi med et opdateret mainboard, har der ikke været nogle problemer.

Ifølge både kundeservice og teknikeren er HDMI-problematikken en kendt fejl, og der var slet ingen diskussion om, hvorvidt boardet skulle skiftes.
Af Flemming Larsen
Jeg har også disse problemer.
Oh har fået en elendig service fra både fladskærmsshoppen og samsung.
det er et ue40c8705.
Jeg startede med at få det første midt i maj. Der var det så kun bashøjtaleren der virkede. Så det lød af H. til. Og så havde den problemer med, at kunne finde hdmi indgange. Det blev så fint nok byttet inden for en overkommelig tid.
Så får jeg mit andet tv. Det virker en dag, og så kan det heller ikke finde hdmi indgangene. Den eneste måde jeg kunne finde dem, var ved at slå strømmen helt fra, og så kunne det lige til næste dag. Og så hvis jeg ville optage over pvr-funktionen, så er det måske 3-4 gange ud af 10 at den optager programmet. Og så er det tit, at der lige pludselig står ukendt fejl opstået. Hvad er så det? Ret irriterende. Og så er der lige anynett + som heller ikke virker. Jeg sætter det til ja i opsætningen, men det slår det selv fra igen. Når jeg skal slukke mit tv, så trykker jeg på power, og så går der mellem 5 og 15 sekunder før det gider at slukke.
Men dette andet tv meldte jeg så til samsung prestige, og de ville så gerne bytte mainboardet i det. Ja, fint nok. Men der gik over 1½ måned, hvor jeg hver dag skulle stå strømmen helt fra. Så blev mainboardet endelig byttet, og tvét virkede så i to dage, og så kom fejlene tilbage. Ringe til samsung igen, de skulle så lige høre sig lidt for. Og igen gik der ca. 1½ måned, og så ville de igen skifte mainb. plus strømforsyningen. Og igen virkede tvét under en uge, før det var galt igen.
Jeg skriver så til fladskørmsshoppen, at efter alt dette, så vil jeg gerne have pengene tilbage. Den mail kan jeg så se bliver læst, men intet svar på det. Så nu er jeg så gået til klagenævnet. Og en dag efter shoppen får den klage, så kan de finde ud af at skrive. Og hvad vil de så gøre? De vil bytte det til et magen til.
Men efter at have haft to af dem plus udskiftet mainboard to gange og strømforsyning en gang, ja så har jeg ikke lyst til et nyt samsung.
Brugeravatar
Af Weissbier
Mit nye PS63C7705 lader ikke til at have nogen HDMI-problemer, men det "sover" også med strømmen afbrudt på stikkontakten, så jeg ville måske heller ikke opdage det, hvis det havde. ;)
Af Bagern
Nu sidder jeg i samme problem og er ekstremt frustreret! Har lige købt et nyt kabel på en meter, så længden er betyder nok ikke det store :)

Hvor længe har I tv'et frakoblet fra strømmen?

Det skal siges, at første gang jeg afprøvede kablet virkede det :S
Af Bagern
Er der slet ingen, der kender svaret til problemet?
Af kskruger
Bagern skrev:Er der slet ingen, der kender svaret til problemet?
Har du haft en Samsung tekniker ude - og få skiftet main board'et, som beskrevet længere oppe i tråden?
Har et 50c7705 samsung tv hvor alle hdmi porte ikke virker mere og lige blevet 2 år og 3 månder gammelt tvet.Har ringet til samsung og der skulle jeg opdater det men hjalp nada.
Men de må sku da have nogle problemer med det hdim tvet kan nu kun køre på scart stikket. lort