Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mabild
Jeg står for at vælge mellem disse 2 skærme.

Super fede skærme begge to, men kan simpelthen ikke
beslutte mig.

Mit brug er :

Ganske normal tv via Yousee
Meget få film
En lille smulesmart tv

Designet og smarttv-delen tiltaler mig på samsung
Billedet tiltaler mig på panasonic

Hvad siger panelet ? 8)
Brugeravatar
Af edinger
Mabild skrev:Hvad siger panelet?
IPS i WT60 og VA i F8005. Med hvad deraf følger af fordele og ulemper.
Af Mabild
Ok, forkert formulering af mig...

Ønskede selvfølgelig jeres synspunkter :-)
Af mowa
55F8005 har et fremragende billede. Find et sted du kan lege med fjernbetjeningen, så du kan bedømme et rigtigt billede (movie-mode er helt fornuftig). Hvis ikke det var fordi jeg finder det så dybt foragteligt, at fjernsynet skal koste mere end det dobbelte i forhold til i USA (i hvert fald 65" udgaven), havde jeg købt et. Hvem ved, det gør jeg måske alligevel - jeg afventer lige at se et Sony KDL55-W905 - anmelderne kan lide det, men mange af dem melder at betragtningsvinklerne er exceptionelt ringe.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Med dit brug af tv og den udbyder du benytter, vil jeg helt klart anbefale Samsung F8005 :)

De to tv koster nogenlunde det samme - ca. 25.000kr. I 55 tommer versionen.

Panasonic'en har 2 CI+ slots, hvis man har brug for det - dertil kommer,
at der anvendes passive briller til 3D visning :)

Samsung'en har til gengæld 2 tunere indbygget, og det er en fordel hvis man vil bruge PVR,
desuden har det quad core processor, som gør at Smart tv kører flydende, der anvendes aktive briller til 3D, og dertil har den det bedste LED billede jeg til dato har set på noget tv :)

Billedet på Panasonic'en har jeg endnu ikke set, men for mig at se, får man flest features for pengene i Samsung'en :)

Har selv en Samsung 55F8005 hængende på væggen og er ikke spor i tvivl om, at jeg har valgt rigtigt - ikke endnu ialtfald :)

Held og lykke uanset hva valget falder på :)
Brugeravatar
Af radiomand
RockMedØerne skrev:

Samsung'en har til gengæld 2 tunere indbygget, og det er en fordel hvis man vil bruge PVR
Det har Panasonic også.

RockMedØerne skrev:

desuden har det quad core processor, som gør at Smart tv kører flydende.
Panasonic har Hexa core processor.
Brugeravatar
Af edinger
radiomand skrev:RockMedØerne skrev:

"Samsung'en har til gengæld 2 tunere indbygget, og det er en fordel hvis man vil bruge PVR".

- Det har Panasonic også.

RockMedØerne skrev:

"Desuden har det quad core processor, som gør at Smart tv kører flydende".

- Panasonic har Hexa core processor.
RockMedØerne skrev endvidere:

"Har selv en Samsung 55F8005 hængende på væggen".

Så det er nok så som så med objektiviteten ;)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Radiomand skrev:
. Samsung'en har til gengæld 2 tunere indbygget, og det er en fordel hvis man vil bruge PVR
Det har Panasonic også.

Hader at ta fejl O_O Men jeg var måske lige lidt hurtig der :p

I de specifikationer jeg fandt i går, var der ikke nævnt noget med 2 tunere, men i de specifikationer jeg nu har fundet hos panasonic, ka jeg godt se at 55wt60 også indeholder 2 tunere - beklager fejlen :p

Med hensyn til den processor der anvendes i 55wt60, så er det korrekt at den anvender Hexa core processor, men det er for mig at se i billed behandlings delen - hva angår Smart tv delen, synes jeg ikke det er muligt at finde nogen oplysninger om anvendt processor - så hva den del angår, er jeg stadig i tvivl ;;)

Rart lige at få fod på det med de 2 tunere, det med processoren i Smart tv delen, må VI så vente med at blive klogere på ;;) :)

Hva Edinger så måtte mene om min objektivitet er sagen uvedkommende O_O
Man kan altså udmærket være objektiv, uanset hva man selv har hængende på væggen,
er bare et godt udgangspunkt for vurdering af andre skærme, at man har en referance :)
Af Mabild
Jeg syntes som skrevet, bedst om billedet på panasonic - syntes den
slår samsung, klart!

men menu og finish, falder bedst ud til samsungs fordel!

Performancekittet til samsung er selvfølgelig et lille plus i bogen.

Men er der andet for og imod...
Af mowa
Mabild skrev:Jeg syntes som skrevet, bedst om billedet på panasonic - syntes den
slår samsung, klart!

men menu og finish, falder bedst ud til samsungs fordel!

Performancekittet til samsung er selvfølgelig et lille plus i bogen.

Men er der andet for og imod...
Så har du vist ikke set et F8005 der var korrekt indstillet. Alle anmeldere er enige om at det leverer et fænomenalt billede - og det kan jeg bekræfte, det er simpelthen en fornøjelse at se på. Det kan godt være at plasma har en lille bitte fordel i billedkvalitet stadigvæk, men til gengæld har det også en masse, for mig, helt uacceptable ulemper.

WT50 imponerede mig ikke - men måske Panasonic har taget sig sammen, og jeg er da spændt på at se et WT60.
Af Mabild
Jeg har set dem begge, side om side! Direkte op mod hinanden, med HD signal og tvsignal på - det er der tvivlen opstår :S

Panasonic, syntes jeg virker overlegen i sortniveau og kontrast.

Samsung virker en smule kunstig i farver og sort virker boostet,
men jeg skal skynde mig at sige, at der er ingen af dem der står ringe,
de står MEGA fedt begge to!
Brugeravatar
Af edinger
RockMedØerne skrev:Man kan altså udmærket være objektiv, uanset hva man selv har hængende på væggen.
Selvfølgelig kan man det.

Man bliver bare utrolig let forblændet. Og i hvert fald denne bruger kan ikke lade være med at smile, når det anvendes som et argument, at man selv er ejer af den pågældende skærm ;)

Mabild skrev:Panasonic, synes jeg, virker overlegen i sortniveau og kontrast.
Besynderligt. Det burde egentlig forholde sig omvendt med tanke på, at Samsung som tidligere nævnt anvender et VA-panel modsat Panasonics IPS-panel.
Brugeravatar
Af MigSelv
radiomand skrev:RockMedØerne skrev:

Samsung'en har til gengæld 2 tunere indbygget, og det er en fordel hvis man vil bruge PVR
Det har Panasonic også.

RockMedØerne skrev:

Og i tillæg to CI slots, så to forskellige betalingskanaler kan optages samtidigt.