Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rock
Står,og er i dilema hvilken projektor jeg skal købe.
Der drejer sig om en Optoma hd131x,eller epson tw 5910.
Ved det er forskelige teknologier,men hvilken giver bedre billeder af de to?
Håber de kan hjælpe mig at vælge rette projektor.
Er også på udkigt efter lærred,op til 108,men ved ikke om der skal være grå,eller hvid?
Mvh
Personligt kan jeg rigtig godt lide BenQ W1070, som nok er blandt de mest populære (og ligger mellem de 2 du har med, rent prismæssigt) :)

Mht lærred, så er det som regel sådan at et hvidt lærred kaster mere lys tilbage, men jeg i hvert fald oplever at de grå giver langt bedre farver. Så er rummet meget oplyst et hvidt nok det bedste valg, men kan du dæmpe lyset i rummet - så er det gråt.
Af rock
Dette er også et godt bud,ingen crosstalk,heller ingen regnbueefect,som er super.
Men jeg har set en test imellem Optoma HD25,(som er næsten identisk med hd131x) vs BenQ W1070,og dere er tydeligt forskel i sort til fordel for optoma.
Det er træls , man kan ikke se de modeller i live,som man kan se fjernsyn,i butiker.
Mvh
Af Supergris
Jeg ville også vælge en BenQ 1070 i den prisklasse.
De fleste vælger et hvidt lærred i dag, da sortniveauet på moderne projektorer er blevet så godt, at det ikke er nødvendigt, at kompensere for det med et mørkere lærred.
At farverne skulle være langt bedre på et gråt lærred, vil jeg gerne høre nærmere om...
rock skrev:Det er træls , man kan ikke se de modeller i live,som man kan se fjernsyn,i butiker.
På nettet er der 14 dages returret - Komplett.dk giver oven i købet 45 dages fuld returret! :) så har man da god mulighed for at teste den i det rum den skal bruges.
Af rock
Er der problemer med sync imellem Benq briller og Benq 1070?
Mvh
Senest rettet af rock 02 jun 2013, 19:47, rettet i alt 1 gang.
Af rock
Jeg har tænkt se filmer fra min satelit reciver to Benq,og de meste af kanaler er i 50hz,og 25hz.
Kommer det at være problem mht jyder,da benq ikke har frame interpolation?
Håber i kan hjælpe så jeg kan købe den rette projektor.
Mvh
Af rene206fixi
Hej vis jeg var dig så hold dig til dlp projektor. Selv om epson 5910 er populær så er det kun lcd det betyder vis pæren har 5000 timer i leve tid så når der er gået 3000 timer eller lidt mere så begynder pæren at gå ned i lys styrke det gør dlp ik de holder deres lys styrke jeg er ikke sikker på om jeg vil ha benq w 1070
Af mowa
rene206fixi skrev:Hej vis jeg var dig så hold dig til dlp projektor. Selv om epson 5910 er populær så er det kun lcd det betyder vis pæren har 5000 timer i leve tid så når der er gået 3000 timer eller lidt mere så begynder pæren at gå ned i lys styrke det gør dlp ik de holder deres lys styrke jeg er ikke sikker på om jeg vil ha benq w 1070
Nåda. Interessant. Hvad er det der gør at en pære i en DLP-projektor ikke taber lysstyrke på samme måde som en pære i en LCD-projektor? :)
Af rene206fixi
Det er lcd har 3 spejle som giver de dårlig farver og deres dele til den er meget billiger i resevedele dlp har et farve hjul plus de har 3 chiper i stedet for en som lcd har
Af mowa
rene206fixi skrev:Det er lcd har 3 spejle som giver de dårlig farver og deres dele til den er meget billiger i resevedele dlp har et farve hjul plus de har 3 chiper i stedet for en som lcd har
Rene, du er sikkert en flink fyr, men du har ikke den ringeste forstand på projektorteknik. Jeg tror ikke der et eneste faktuelt korrekt udsagn i ovenstående.
Af mowa
rene206fixi skrev:Tak og hvad mener du
Jeg mener, at det du skriver er ret forkert. Der er præcist samme lystab på en LCD-projektor som der er på en DLP-projektor. En DLP-projektor med farvehjul benytter een DLP-chip. En LCD-projektor bruger tre chips. Der findes 3-chip DLP'er, men de koster et par bondegårde, og benytter naturligvis ikke farvehjul.