Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pendes
Hej :)

Ved ikke lige om det er det rigtige sted at skrive, men det er et forsøg værd!

Jeg sidder med et problem, jeg har købt mig et nyt fjernsyn LG 47LA740V smart TV og et Bose T10 system. Men.. Jeg kan ikke få lyd ud af bose systemet igemmen TV'et. Jeg har et HDMI kabel fra Bose "HDMI Out Video to TV" til mit TV i HDMI 1(arc). Og så et HDMI kabel fra HDMI port 2 i bose til HDMI 2 i fjernsynet (Ved ikke om det har nogen virkning). Men jeg kan bare ikke få lyd ud af fjernsynet, har været inde i indstillinger på fjernsynet og vælge lyden skal komme fra HDMI 1 Arc..

- Det skal siges jeg har prøvet at sætte min gamle YouSee boks til igår under ChL/boksning hvor jeg havde et HDMI "Video Out Video to TV" fra bose til fjernsynet i HDMI 1 (arc) Og så havde jeg et HDMI kabel fra port 1 i bose til min yousee boks. Og så virkede det fint.

Men jeg gider ikke køre med YouSee boks!!
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Så vidt jeg ka se ud fra specifikationerne på Bose T10, så kører det med HDMI version 1.3a og understøtter dermed ikke (ARC) Audio Return Channel - ret mig hvis jeg tar fejl ;;)

Du er istedet nødt til at koble et optisk kabel til mellem Bose T10 systemet og tv'et,
for at få lyden fra tv'et ud i dit Bose T10 system :)

Håber det hjælper dig på vej :)
Af Pendes
Der tror jeg du har fat i den lange ende ;), jeg er ikke expert på området. Derfor var det nok lidt forvirende.

Men jeg må bare over efter et optist kabel :D

Tak for hjælpen so far :D
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Velbekom - du vender bare tilbage hvis det stadig kniber med lyden bagefter :)
Havde grumme svært ved at tyde hva det lige var du havde gang i og sådan har jeg det stadig :D
Er da en frygtelig masse kabler du har gang i, er kun nødvendigt med et HDMI kabel, fra HDMI udgangen på T10 og til HDMI 1 indgangen på Tv'et, for at overføre video signalet til Tv'et - lyden fra en evt. Afspiller ønsker du vel skal ud i surround anlægget og ikke op i tv'ets højttalere :) Derudover har du brug for et optisk kabel fra optisk out på tv'et og til optisk in på T10, for at sende lyden fra tv'et til T10 og dermed få lyden fra tv programmer ud i surround anlægget også, når det er det du vil :) Ved normal tv kigning, hvor du ikke har tændt for T10, sendes lyden jo så ud gennem tv'ets højttalere istedet :)

Håber det var forklaringen du var ude efter :)
Af sovedyret
Du skulle vel ikke have lidt input på, hvad du ellers syntes om skærmen?

Har selv købt en magen til for 3 uger siden, og det eneste jeg har at sætte en finger på er noget backlight bleed.. Ved ikke hvor slemt det er for jeg har ikke noget at sammenligne med, og kommer fra et gammelt pioneer plasma tv, der var bare var SORT, så kan være jeg er vanskelig.. Syntes også der er forskel på hvilket kildemateriale skærmen modtager ( ifht. backlight bleed )..

Noget du har oplevet?