Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej flatpanels brugere.

Jeg er blevet ejer af et st60 50", først havde jeg egentlig besluttet at jeg ville have vt60, men økonomien var umildbart ikke til det. Jeg er dog bange for at dette var et forkert valg, det skal siges at jeg aldrig før har haft en fladskærm, kan det være rigtigt at man skal opleve slør omkring alle objekter der bevæger sig bare en lille smule, specielt i action film ses det meget.

Jeg har læst anmeldelsen af st60 og der står noget omkring pixelslør, men at plasma generelt døjer med det.

Alle mine film er 720p og afspilles via USB harddisk.

Jeg vil bare gerne høre om det er noget man skal vende sig til, eller om det forsvinder, hvis man går op til vt60?

Jeg skal også have kalibreret mit tv, hvordan foregår dette?

Som i kan læse er jeg helt ny her.

På forhånd tak.
Kalibrering af dit tv kan foretages efter de tal som Rasmus Larsen har fundet frem til er mest gunstige, eller ud fra egne kriterier :)

Du indstiller bare billedet via menuen på tv'et, indstillingerne ka findes i testen her
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1366731379

Hva pixelslør angår så blir jeg dig svar skyldig, da jeg aldrig har haft et plasma tv,
men måske en af de andre brugere ka svare på det :)
Jonashk skrev:Hej flatpanels brugere.

Jeg er blevet ejer af et st60 50", først havde jeg egentlig besluttet at jeg ville have vt60, men økonomien var umildbart ikke til det. Jeg er dog bange for at dette var et forkert valg, det skal siges at jeg aldrig før har haft en fladskærm, kan det være rigtigt at man skal opleve slør omkring alle objekter der bevæger sig bare en lille smule, specielt i action film ses det meget.

Jeg har læst anmeldelsen af st60 og der står noget omkring pixelslør, men at plasma generelt døjer med det.

Alle mine film er 720p og afspilles via USB harddisk.

Jeg vil bare gerne høre om det er noget man skal vende sig til, eller om det forsvinder, hvis man går op til vt60?

Jeg skal også have kalibreret mit tv, hvordan foregår dette?

Som i kan læse er jeg helt ny her.

På forhånd tak.
Der er et emne fra 2012 her.
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... +plasma+tv
Tak for hjælpen gutter, jeg har fulgt kalibrerings guiden og deri var intelligent farme creation også sat til "fra" og nu er det helt væk :)

Billedet er blevet rigtig lækkert, efter at det er blevet indstillet ordenligt.
Hehe det gør ikke noget.. Bare det ikke larmer som en støvsuger.. Har altid haft plasma, desværre stopper de fremover med at lave det og går hen til det billigere LED..

Så må have denne model.. :) Vist det flotteste billede til prisen..