Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Toshiba 37C3030 eller Samsung LE-32R81?

Toshibas er lidt større, Samsungs er lidt pænere (kone-venlig).

Toshibas har IPS-panel, Samsung har deres eget PVA panel.

Men:

- Kan de køre 1:1 pixelmapping gennem HDMI eller VGA?
- Hvilket har dybest sort?
- Hvilket har mindst ghosting (refresh-rate)
- Hvilket opskalerer bedst analogt billede?
- Er der andre 32" der er bedre i samme prisklasse?
Af b_niller
Hej

Jeg har været igennem nøjagtig de samme overvejelser, men endte med at købe toshiba-en. Det virker til at den har bedre billedkvalitet, men den er ikke helt så køn som Samsungen..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
- Kan de køre 1:1 pixelmapping gennem HDMI eller VGA?
- Hvilket har dybest sort?
Samsung skulle kunne køre 1:1 over HDMI, men nogen brugere har oplevet problemer med det. Officielt burde den dog understøtte det, men det kan være det først bliver fuldt understøttet i en firmware opdatering.

Mange af spørgsmålene er også besvaret i den lange tråd om Toshiba Tv'et.

Hvad angår sort, så blev den gamle Toshiba model rost meget for sort gengivelsen og kontrasten generelt, mens den nye ikke helt lever op til det. IJeg vil mene Samsung'en gengiver den dybeste sorte, men omvendt har den dog lidt problemer med at skelne forskellige mørke nuancer, hvilket gør billedet lidt mere overordnet i mørke scener.
Af tommyhj
Jeg tror valget er faldet på Toshiba 37C3030D :-D

Har fundet ud af at den kan køre 1:1 over VGA, har acceptabel dyb sort, gode farver, og et enormt godt køb til prisen!

Men jeg venter nok med at bestille til jeg har set det live i Elgiganten fra på mandag (24/4). HIFI klubben får også nogle Samsung 81'ere i næste uge, som nok er værd at kigge personlig på, inden jeg flænser min kassekredit helt O_O
Af dagger
tommyhj skrev: Men jeg venter nok med at bestille til jeg har set det live i Elgiganten fra på mandag (24/4).
Har du været forbi Elgiganten? Hvordan var oplevelsen?
Af tommyhj
dagger skrev:
tommyhj skrev: Men jeg venter nok med at bestille til jeg har set det live i Elgiganten fra på mandag (24/4).
Har du været forbi Elgiganten? Hvordan var oplevelsen?
Næææh, det har jeg ikke... Men jeg har bestilt et Toshiba 37C3030D fra digitalo.de for 5 minutter siden :-D

Skal nok svare på spørgsmål når jeg får det!