Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hjarsen
Er det video optagelse??.. men hvordan

Fordi ville gerne have yousee igen, men hvis jeg kan undgå boksen og stadig optage TV udsendelser der kommer senere på aftenen fx.. så den bare automatisk optager dette.

Kan dette lade sig gøre og hvordan-?.. :) Skriv gerne udførligt.

På forhånd tak
Af red_martians
Det er nemlig optagelse. En meget stor del af moderne TV har det, men vær opmærksom på begrænsningerne.

Mange TV med PVR kan kun modtage et program ad gangen. Dvs. at du ikke kan optage TV samtidigt med at du ser et andet TV-program. Du kan optage når TV er slukket, pause TV og optage den kanal du befinder dig på.

Nogle nyere TV har to TV-modtagere. Disse kan optage noget andet end det du ser. Men har du betalingskanaler via kort, er der kun mulighed for at enten se eller optage en kanal af gangen fra kortet. Gratis kanaler kan i kombination med betalingskanaler udnytte dobbelt-modtagerne.

Så vidt jeg ved er det kun nogle panasonic-TV der har mulighed for at gøre det hele. Men vil med betalings-TV kræve hele to kort for at få fuldt udbytte.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
De nye Samsung topmodeller f.eks F8005 har også 2 tunere, og hvis man har yousee kabel tv, er det ikke noget problem at optage en kanal, mens man ser en anden, eller evt. Optage 2 kanaler samtidigt :) Ekstra betalingskanaler kan man kun optage et af gangen + selvfølgelig en af de frie kanaler i tv pakken :) Det eneste der kræves ud over tv'et, er en ekstern harddisk, som tilsluttes via Usb stik og hvis man anvender en 2,5 tommer harddisk, er der plads til den bag på Tv'et, når det er hængt op på væggen, hvis man ønsker det :) Mener også de nye LG topmodeller indeholder 2 tunere, men man skal op i den dyre ende af tv, for at få 2 tunere :)
Af Nick_S
LG har ikke 2 tunere. Panasonic har dog. Panasonic har også 2 CA slots i modsætning til Samsung, hvilket betyder at man kan optage eller se to betalings programmer samtidig.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
LG har ikke 2 tunere. Panasonic har dog. Panasonic har også 2 CA slots i modsætning til Samsung, hvilket betyder at man kan optage eller se to betalings programmer samtidig.
Ok - så er Panasonic ene om at gå hele vejen på PVR området, med 2 CA kort slots :)

Så må man bare opgøre ens behov for at optage 2 betalings kanaler samtidig :)

Hvis man har Yousee fuldpakken er behovet for optagelse af 2 betalings kanaler, nok ikke vildt overdrevet, med mindre at man altså nærmer sig det at være Tv narkoman, eller hader det Danske vejr og naturen :D Men har man behovet, så er det enten Panasonic eller en boks der ka det samme :)

Håber at Hjarsen føler han har fået den informaion han har brug for, ellers må han lige komme på banen igen og spørge løs :)
Af Hjarsen
Jamen syntes jeg er rigeligt godt med... :)

Tror nu ikke jeg har behov for det, selvom det sikkert er lækkert.. Tror jeg går efter sådan en ST60 i enten 50" eller 55"..

Ville i mene det var 3500 kr værd at tage 55" frem for 50" ???...
Af Nick_S
Det kommer lidt an på din afstand. Men generelt, når man vælger en kvalitets skærm kan det næsten ikke blive for stort (eller stort nok ;) ).
Du får med 55" 21% større skærm areal i forhold til 50".
Rigtig mange har ærgret sig over at de har købt en skærm for lille, meget sjældent det er sket den anden vej ;)

http://displaywars.com/50-inch-16x9-vs-55-inch-16x9
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Ja jeg skiftede fra 46" til 55" og jeg har ikke et sekund tvivlet på at det var pengene værd, sidder endda kun ca. 3 meter fra skærmen og jeg er ikke svagtseende nej ;;) :D
Specielt når man ser film i BlueRay kvalitet, gir det rigtig meget at skærmen er lidt større, hvis det er lidt biograf oplevelse man ønsker :) Ville helt klart anbefale at investere de sidste kroner :) Go' fornøjelse uanset hva du vælger :)
Af Hjarsen
Jamen kunne godt være jeg skulle gå efter sådan et 55".. :)

Ville 55ST60 være en god mulighed til 10.999??.. Bare fordi kunne få 50" til 7300,-.. :)

Har i andre forslag til et lækker 55" som i bare mener jeg lige burde undersøge ;)
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Svært at rådgive andre om hva de lige burde vælge af tv, handler jo meget om hva behov man lige har og om man er mest til plasma eller LED tv - ville være ked af at råde dig til noget bestemt, da det jo er noget du selv er den bedste til at afgøre - er dit behov og din forventning der tæller i sidste ende :)

Vil foreslå dig at læse anmeldelserne, på de tv som kunne ha din interesse og hvis du så lige falder for noget bestemt, så gå ud i forretningen og se det i funktion, for at se om det lever op til dine forventninger :) Skulle være muligt at kredse det ind til et par enkelte tv, bare ved at læse anmeldelserne og størrelsen har du jo kredset ind så nogenlunde :)

Du ka finde masser af glimrende anmeldelser her på Flatpanels, som ka guide dig på vej :)
Det vigtigste er at du får det du forventer, om det så har kostet en tusse eller to mere eller mindre er knapt så vigtigt :)

Men kig dig lidt omkring inden du beslutter dig endeligt :)