Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zaohvir
Hej Eksperter.

jeg havde besluttet mig for at købe en ue40es6535 i hifiklubben, men det viste sig de havde solgt den sidste.
nu har jeg imidlertid fundet en f6900 til næsten samme pris.

men hvad er forskellen? Det er en 2013'er det ved jeg, men jeg kan ikke gennemskue resten.
kan nogen herinde hjælpe?
jeg faldt umiddelbart over at 6900 ikke har dvb-c-HD tuner, men hvad gør den?

vh
jesper

Edit: Jeg har lige opdaget det er et es6900 og ikke F. Spørgsmålet er dog stadig gældende:)
Senest rettet af zaohvir 14 maj 2013, 09:57, rettet i alt 1 gang.
Af zaohvir
Tak for kommentar :)
ja, som jeg har forstået er dvb-c en tuner til kabel-tv.
men hvad er en dvb-c-HD? Og er det noget jeg har behov for i Danmark?
Af red_martians
Det plejer at være designforskelle. Derudover er F6900 ret sikkert en parrallel-importet model. For at den havde været nordisk, og dertil support fra Samsung, skulle den have heddet F6905.
Af zaohvir
Hejsa Red_MArtians

Designforskelle, kan jeg sagtens leve med.

Mht. support, så har forhandleren vel reklamaationsretsforpligtelse, i forhold til købeloven (Det er en dansk forhandler)
hvis jeg mangler hjælp til indstillinger og lignende, så har jeg jo jer:-)
Af AkAFester
zaohvir skrev:Hejsa Red_MArtians

Designforskelle, kan jeg sagtens leve med.

Mht. support, så har forhandleren vel reklamaationsretsforpligtelse, i forhold til købeloven (Det er en dansk forhandler)
hvis jeg mangler hjælp til indstillinger og lignende, så har jeg jo jer:-)
Du kan muligvis opleve problemer med kanallister som ikke virker ordenligt eller andre ting som undertekster som også kan give problemer på et ikke nordisk tv.

Derudover hvis din forhandler går konkurs så har du intet sted at gå hen med dit tv da samsung danmark blankt vil afvise det.
Hvis det er en nordisk model kan du altid aflevere det til rep. på et autoriseret værksted med din faktura.
Brugeravatar
Af edinger
AkAFester skrev:Derudover hvis din forhandler går konkurs så har du intet sted at gå hen med dit tv.
Det ligger nok ikke ligefor, at Hi-Fi Klubben skulle gå konkurs 8)
Af AkAFester
edinger skrev:
AkAFester skrev:Derudover hvis din forhandler går konkurs så har du intet sted at gå hen med dit tv.
Det ligger nok ikke ligefor, at Hi-Fi Klubben skulle gå konkurs 8)
:P det havde jeg lige overset.

Men ikke destro mindre lidt underligt at de så sælger parallel importerede.
Personligt ville jeg holde mig langt væk fra TV som ikke er nordiske. Jeg har set hvad ikke nordiske kan lave af ballade og det er ikke det værd at spare et par hundrede kroner.
Af zaohvir
Tak for kommentarerne, indtil videre.

Nu er es6900 solgt, men de har es6800.
Det er dog ikke hifi-klubben, men Redcoon der sælger det.

Det er et skidt tidspunkt at købe tv, lader det til. Der er næsten ingen tilbage af sidste års modeller, og
2013'erne er lige en tand for dyre. ( Budget: max 6000,-)
Jeg vil heller ikke ofre for meget, da jeg ikke forventer det kan holde i 10 år. men stadig gerne have nogle features.

Det er desværre stadig lidt uklart for mig, hvor meget risiko, der er forbundet med parallelimport.. kontra gevinsten/besparelsen