Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt et Samung 40es7005 og vil streame film fra min NAS, My Book Live Home Duo. Det har gået fint til mit andet LG plasma tv, men nu har jeg problemer til mit samsung smart tv.

Pludselig midt i en film, som ellers kører fint, kobler TV-et NAS'en fra og lukke afspilningen ned. Det er sket tre gange nu med forskellige film.

Det er trådløs streaming der foretages. NAS'en er kablet til min Yousee Netgear router. Har en 25/3 linje. Der er ca. 4 meter mellem nas/router og tv.

Hvad er problemet? Er det netkortet i Samsunt TV'et der er dårligt, eller hvad gør jeg?
Ka det ha noget at gøre med autobeskyttelsestid på tv'et - ka ikke lige huske om es modellen har den instilling under system, men hvis den har, så prøv at slukke for det !

Ellers prøv at koble NAS'en direkte til via netkabel og se om det så virker :-)

Ka ligge i mange ting, så ikke andet for end at du prøver dig lidt frem :-)
du har naturligvis nyeste software/firmware på tv'et? :)

Ellers lyder det "spøjst" da Samsung plejer at køre rimelig godt kombineret med en NAS.

Har du mulighed for at køre PLEX på din NAS? Det fungere til UG med samsung, og der har jeg aldrig selv oplevet problemer med afspilning.
Ja den opdaterede da jeg startede tv'et og koblede til Nas'en.

Ved ikke om jeg kan køre Plex på den. Har ikke sat mig ind i det. Vil kigge på det.

Havde problemet igen den anden dag, at en film koblede af, så TV'et gik over på almindelig tv igen.

Der er næsten fri adgang mellem tv og nas på fire meter så forbindelsen bør vel være ok?
Er kun en måde at finde ud af, om det er din wireless forbindelse der er problemet - direkte netkabling ;;) Wireless forbindelser har af natur flere netværksfejl end faste netopkoblinger, er større risiko for forstyrrelser af alle slags, ska nok kun et lille pakketab eller lignende til før din wireless mister forbindelsen - jeg ville prøve det ialtfald, så er fejlen måske lokaliseret :)
Af gjoenge
Har ikke selv problemer med mit fjernsyn men har set lignende med Samsung bluray afspillere. Prøv evt. nogle andre dlna servere fra din PC til TV for at udelukke at netkortet i TV skulle være problemet.
Kan være et problem hvis en wireless router skal omsætte al trafikken, altså både modtage og sende video strømmen videre som wireless !

Havde selv problemer med 1080p BlueRay MKV filer, indtil jeg kablede mellem router og tv, derefter var problemet løst og det kørte flydende :) Hvis routeren både sku modtage og sende videre wireless, var video materialet begrænset til 720p ;;) Anvender en Netgear 614v9 router, som er nogenlunde identisk med den som er indbygget i YouSee's Modem med router :)
Af DaxxZ
Min gør det også på kabelforbindelse. Den skriver på tven: Enheden Nas er koblet fra. Og det samme når jeg streamer via Ps3 medie server på pcen