Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer,

Jeg har været så heldig at få et trådløst samsung keyboard til min Samsung fladskærm. Egentlig en smart ide med sådan et. Jeg har dog lige et par udfordringer.

1. Hvorledes skifter man til sprog på selve tastaturet? fra ä og ö til æ og ø

Har forsøgt med: shift, ctrl, alt samt alt gr. Dog uden held det skriver stadigvæk ä og ö

2. Tastaturet virker umiddelbart kun i browseren og ikke i f.eks. Netflix :-( nogen der ved om det er muligt at indstille så man også kan anvende tastaturet i de apps man har på TV'et?

Input er meget velkomne :-)

vh en undrende sjæl!!
Sidst jeg prøvede det før nævnte keyboard, var det ikke understøttet i netflix / youtube osv. Jeg ville antage det er pga de apps ikke er udviklet af Samsung, og derfor er der ikke taget højde for det feature i appen.

Med hensyn til sproget på keyboardet, skulle du kunne ændre det på tv'et via menu knappen, også mener jeg det er under enten opsætning / support.
Hmm lidt ærgerligt at det ikke virker med andre apps.
Sproget er allerede sat til dansk i menuen (menusprog, foretrukket sprog etc.) og det er muligt at "vælge" æø via fjernbetjeningen.

Det er som om at det er selve tastaturet der er skal sættes til dansk på en eller anden måde.