Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Jeg har et st50 tv og kunne godt tænke mig at kunne optage på en ekstern harddisk. Har læst rundt omkring at det ikke er alle harddiske der virker til tv'et og ville derfor gerne høre om der var nogle herinde som havde en ekstern harddisk de brugte til at optage tv med? Synes bare det er dumt at købe en ekstern harddisk, hvis den så alligevel ikke virker til tv'et.

Jeg har prøvet med to forskellige usb stiks og de vil ikke blive godkendt af tv'et, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er det også kun VT og højere der kan optage på usb stik.

På forhånd mange tak

Mvh. Jacob
JacobJ skrev:Jeg har prøvet med to forskellige usb stiks og de vil ikke blive godkendt af tv'et, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er det også kun VT og højere der kan optage på usb stik.
jeg kender ikke panasonic standarden.

På LG, kan man ikke optage før USB stik er over 16GB, så virker live-pause kun for 2 timer. så du kan spole tilbage 2timer men ikke optage.

du burde jo kunne tage enhver ekstern harddisk og sætte til, sålænge de ikke er 10år gamle 3.5" diske. så en lille usb tilsluttet 2.5" HDD evt. med ekstern strøm til hjælp (nyere burde ikke kræve dette) , så kan du hurtigt se resultatet.
Ja, men det var mere for at undgå at købe en ekstern harddisk som ikke virker til tv'et.

Et tillægsspørgsmål er, kan man sætte tv'et til at optage et program, for at se den dagen efter eller på et senere tidspunkt? Nu er pause af live-tv ikke noget jeg regner med at komme til at bruge.
JacobJ skrev:Ja, men det var mere for at undgå at købe en ekstern harddisk som ikke virker til tv'et.
du kan jo altid købe den i elgiganten, og samtidig få dem til at bekræfte den virker på panasonic tv, det ved nogen af dem sikkert da de jo også sælger panasonic skærme. og jeg tror da en HDD er dækket af deres 14 dages returret.

jeg er 99% sikker på at skærmen som andre kan optage udfra tvguide på tv så den optager også mens tv er på standby. det kan LG skærme ihvertfald.
Har ikke noget kendskab til ST50, men i princippet skulle alle nyere USB2 og 3 harddiske
Kunne bruges til PVR recording :-) Bruger selv en Seagate Expansion portable 1TB sammen med et mit Samsung tv og det fungerer perfekt :-)

Link til model, så du selv ka se hvilke data den har:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=753196

Som -lgowner- også skriver, ka du jo betinge dig at du får 14 dages returret,
Så du har en chance for at prøve den af på lige dit ST50 tv, det vil da være optimalt.
Både netbutikker, El-giganten og andre service mindede butikker giver 14 dages returret.

Der ka findes masser af beretninger på nettet om inkompatible harddiske, men i de fleste
tilfælde er der sandsynligvis tale om forhastede konklusioner, manglende viden og andre
faktorer, som ikke har noget med kompatibilitet at gøre - alt ska tages med et gran salt
Ialtfald O_O Synes bare du ska lade det komme an på en prøve og købe en harddisk med
returret og så selv drage dig dine erfaringer :)

Held med at få det afprøvet i praksis :)