Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alukyro
Hej Eksperter,

har netop bestilt et fjernsyn fra El-giganten, men har nu fundet et som ligner det mistænkeligt meget hos wupti.

Kan godt se de har forskellige modelnumre - men har før hørt forhandlere kan finde på at "fuske" med disse.

Fjernsynet er en del billigere hos wupti, så har tænkt mig at lade gå købet tilbage hvis fjernsynene viser sig at være ens. Er der en behjælpelig sjæl som kan forklare mig forskellen på disse to fjernsyn?:

Fra elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue55f6755

Fra wupit:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... F6505.html

Mange tak for hjælpen
/Lars
Af alukyro
Tak for hurtigt svar.

Jeg er rimelig på bar bund med det her og har ikke kunne finde anmeldelser på nogen af fjernsynene. Kan man umiddelbart pege på hvorfor det fra elgiganten er dyrere?

mvh
Lars
Af lgowner
når der nu rodes i versions numre, så gør prisen og modelnr her det jo ikke bedre.

55F6475 - til 14700 og du får 15% i rabat indtil 12/5 , men hvad som gør de små forskelle må du se lidt nærmere på :)
Mig bekendt (ud fra hukommelsen ;) ) bruger 6400'eren mindre strøm, og "kun" har "200Hz CMR" hvor 6500'eren har "400Hz CMR" (og vi ved allesammen hvor meget det betyder ;) )

Ellers er der vist kun designforskelle?
Af Fredtoft
Om det er et godt køb er helt umuligt at svare på, uden at kende dine behov.

Vær opmærksom på at du kan få sidste års topmodel UE55ES8005 til samme pris (lige under 14K) inklusiv en 7" tablet. Afhængig af hvor meget man sætter pris på design, nyere Smart TV etc. så kan det være et bedre køb.

Mht. de to TV du har set på, så er F6755 en model som er forbeholdt elgiganten, så der er ikke så meget priskonkurrence på den. Til gengæld kan du få den billigere end hvad Ekspert tager for en mindre god model, så helt skævt er det ikke prissat.

F6755 har sammenlignet med F6505 den lækre touch remote, Microdimming og 600 Hz CMR mod 400 Hz CMR. Ikke alverden til forskel, og uden at have set dem ved siden af hinanden vil jeg gætte på at billedkvaliteten er sammenlignelig.
Af janbau
Er det en af de nye 2013 Modeller den fra Elgiganten ?

Som jeg ser prisen er det ikke en Internetpris så kan du helt sikkert få prisen sat ned . Som jeg har skrevet til andre er den pris du ser en pris de gerne vil sælge den for . Man skal lade være med at forblinde sig af et lækkert Fjernsyn de lever af at sælge dem . Så gå da ned og få nogle tilbud på nogle forskellige modeller .
Bare et råd !!!!
alukyro skrev:Hej Eksperter,

har netop bestilt et fjernsyn fra El-giganten, men har nu fundet et som ligner det mistænkeligt meget hos wupti.

Kan godt se de har forskellige modelnumre - men har før hørt forhandlere kan finde på at "fuske" med disse.

Fjernsynet er en del billigere hos wupti, så har tænkt mig at lade gå købet tilbage hvis fjernsynene viser sig at være ens. Er der en behjælpelig sjæl som kan forklare mig forskellen på disse to fjernsyn?:

Fra elgiganten
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -ue55f6755

Fra wupit:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... F6505.html

Mange tak for hjælpen
/Lars
Af alukyro
Må bare lige sige at jeg er imponeret over hvor flinke folk er herinde til at svare på spørgsmål fra uvidende fjernsynstosser som mig. Tak :)

@Fredtoft: tak for dit svar, det forklarer hvorfor jeg kun har været i stand til at finde modellen på el-gigantens hjemmeside. Har ellers søgt nettet tyndt efter lignende produktnumre - ikke engang på samsungs egen hjemmeside har jeg fundet modellen. Har dog fået lidt mere ro i maven nu, i forhold til om jeg har forkøbt mig :)

@janbau: Ja, det er 2013 modellen - og har skam fået prisen ned fra 14999 til 13998. Men stadig svært at vide om man er købt eller solgt når man ikke kan finde den samme model hos andre forhandlere. Godt jeg oprettede et indlæg herinde :)

Mvh
Lars
Hej. Ved godt det er en gammel tråd. Faldt lige over den da jeg søgte på modelnummer på google.

Kan dette TV anbefales? Lige pt har elgiganten det til 9998.
Så jeg ville egentlig bare lige høre din/jeres mening i forhold til brugervenlighed, smart funktion osv.

Mvh Theis