Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lizard255
Jeg skal til at købe et fladskærms Tv.

Min økonomi ligger fra: 5000 - 9.999,-

Vi sidder 2 - 3 m fra skærmen. Jeg tænker en skærm der er 40" - 47"

Vi ser Netflix, DVD (snart blu-ray), og "lille pakke" kabel TV fra Stofa.

Der er 2 børn der spiller lidt Wii, med forhåbninger om en ny konsol (evt. PS3 som blu-ray afspiller)

Jeg falder af og til i søvn med fjernsynet kørende, så jeg er lidt luren med Plasma pga. burn- in eller hvad det nu hedder.

Jeg tager lidt fotos, jeg gerne sende fra iPad til Tv'et. Eller så kan en USB stick nok klare det

Jeg har et lunt øje til 2 LED skærme

Panasonic WT50 og
Sony HX855

Hvad er jeres anbefalinger?
Og hvilke alternativer kan anbefales?

På forhånd tak for hjælpen
Af lgowner
lizard255 skrev:Jeg tager lidt fotos, jeg gerne sende fra iPad til Tv'et. Eller så kan en USB stick nok klare det
uafhængigt af skærmvalg skal du have en AppleTV for at sende iPad skærmen til dit tv, Apple klarer desværre ikke andet så'n lige jeg kender til som er enkel og uden jailbreak(gen1/2).
Af lizard255
Hvad med Panasonic ST60? Har lige set det i 42" til 7.999,-

Ville det blive dræbt af at man falder i søvn foran tossekassen?
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Man kan sagtens sende billeder osv. Trådløst fra iPad til Tv'et via WiFi netværk,
Ved hjælp af en app der hedder iMediaShare, som ka hentes fra Apple store :-)
Man behøver bestemt ikke noget Apple tv for at gøre det muligt og man ka fint nøjes
Med iMediaShare app'en i gratis versionen :-)
Af lgowner
RockMedØerne skrev:Man kan sagtens sende billeder osv. Trådløst fra iPad til Tv'et via WiFi netværk,
Ved hjælp af en app der hedder iMediaShare, som ka hentes fra Apple store :-)
Man behøver bestemt ikke noget Apple tv for at gøre det muligt og man ka fint nøjes
Med iMediaShare app'en i gratis versionen :-)
sorry, måske misforstås emne, og OP må hellere uddybe, for jeg bruger også imediashare på android, men den spejler skam ikke skærmen på min android, den kan kun streame en website via DLNA , det er ikke det samme.
Af J.H.
Mange skærme har "snooze-funktion" ...forstået sådan at de har indbygget timer, så skærmen kan sættes til at gå på standby efter f.eks. 2 timer, så det bør ikke afholde fra dig/jer fra at købe plasma.
Til gengæld er børn og konsolspil en god grund til at være opmærksom men jeg ved af erfaring at sådan nogle kan dresseres :D
Brugeravatar
Af RockMedØerne
iMediaShare kan skam langt mere på iPad end blot at streame websites via WiFi og DLNA, den ka fint streame fotos som der blir spurgt til og video, samt utroligt meget andet, også websider via Pc, Udvalgte HD kanaler fra nettet og jeg ku bli' ved :) Pointen er at det sagtens ka lade sig gøre at streame fotos fra iPad til Tv :-) Findes sikkert også andre apps der ka anvendes, men nu er det lige iMediaShare jeg har et godt kendskab til og ka anbefale til formålet :)
Af zappedronningen
Man vænner sig hurtigt til en stor skærm, og med en afstand på 2-3m ville jeg vælge mindst 46".
Personligt har jeg meget dårlig erfaring med Panasonic plasma (2012 model). Og nej ikke fordi jeg faldt i søvn. Bare 2*1 time om ugen på f.eks Kanal 5, var nok til at give store problemer. Men forhåbentlig er 2013 modellerne ikke helt så sarte. Men for tidligt at sige endnu.
Jeg har selv et WT50. Der er rigtig god betragtningsvinkel, modsat det Sony (HX720) jeg havde. Der ændrede farverne sig hurtigt, bare jeg flyttede mig en smule ud til siden. Til gengæld er skærmen vist mere blank end på Sony HX855. Alt for blank efter min mening. Sortniveau er nok bedre på HX855, men bare der er lidt lys tændt, er det ok på WT50. Baglyskontrollen/local dimming fungerede bedre på HX720 (og dermed sikkert også på HX855. På WT50 har det noget svært ved at finde ud af det med f.eks kanal 6 logoet på skærmen. Så skifter lysstyrken på 6 tallet hele tiden. Jeg har derfor ikke slået funktionen til. Clouding ser jeg ikke rigtig noget til, men som sagt er sortniveauet i mørke ikke imponerende, men det er hele skærmen, der bliver gråblå, ikke dele af den som ved clouding. Men det kan jo variere meget fra skærm til skærm, så ingen garanti for, at alle er næsten cloudingfri.
Af lgowner
RockMedØerne skrev:iMediaShare kan skam langt mere på iPad end blot at streame websites
Du vil bare misforstå?? App'n findes på android og den kan skam alt dette du nævner, den kan bare ikke det som apple bruger til at smide billed af et spil over på en fladskærm, som er mirror af iphone/iPad skærmen.
Og så slutter argumentet for det kan lade sig gøre uden Atv , og jeg er ikke engang apple fan (B ;)

ps: du har dog helt ret i at OP kan bruge denne til at sende billeder via DLNA til et tv fra en app på en iPad og meget andet.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Ved ikke hva du mener med at jeg VIL misforstå ? :(

På ingen måde vil jeg sige :) Du udtrykker dig bare ikke klart og præcist og den må du selv stå for :s

Vi er her vel for at hjælpe og drage nytte af hinandens erfaringer,
og trådstarteren spurgte specifikt til, om hvorvidt man kunne overføre fotos mellem iPad og Tv, det er blot det jeg forsøger at klarlægge præcist - det kan man sagtens og så er det vel pointeret :)
Uden at jeg nødvendigvis behøver at ha skjulte motiver for at ville starte en konflikt om emnet, eller blive personlig for den sags skyld ;;) Ha en rigtig Go' søndag og glæd dig over det skønne vejr istedet :)
Af PeterD
Der ER altid fordele og ulemper, hvad enten du vælger Samsung, LG, Philips, Panasonic eller Sony. Den ultimative skærm findes ikke endnu (desværre). Man kan jo ALTID finde problemer med et mærke, hvis man er krakilsk. Vælg en testvinder så går du ikke galt i byen. Se evt. whathifi.co.uk og avsforum.com og se om du falder for andre end de 2 du har udvalgt..

Nå skal jeg passe på hvad jeg skriver, da jeg har en præference for et japansk mærke..Hvorfor: Fordi du her får billedekvalitet, gidt sortniveau (ikke grå)..

Men prøv med Sony eller læs mere her

http://www.lydogbillede.dk/test/panasonic-tx-l55wt50/

Der er måske noget du kan bruge her:

http://flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=27887

http://www.youtube.com/watch?v=eg7EyUJSVL8

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 161860.htm

http://www.avforums.com/forums/tv-shoul ... e-buy.html

Vælg en som er testvinder og hvor billedet er godt. For det er jo det, du skal kigge på..
Af lgowner
RockMedØerne skrev:Ha en rigtig Go' søndag og glæd dig over det skønne vejr istedet :)
jeg giver mig gerne, og ja, var ikke særligt direkte svaret men i forum er spørgsmål nogengange ikke bare som spurgt og folk sidder med iPad og vil spejle billed med foto osv.. men du har helt ret.

jeg vil så nyde det lidt skyet vejr som er her, og tak, det samme til dig.
Brugeravatar
Af RockMedØerne
Mange tak :) Forstår godt hva du mener, men for holde kommunikationen inden for emnet, og for at det hele ikke ska eskalere til det totalt uoverskuelige, er man nok nødt til at tage spørgsmålene for pålydende og ikke tolke dem længere ud end som så, ingen aner jo reelt i hvilken retning andre evt. tænker i - så må spørgeren formulere hva vedkommende mere ønsker præcist svar på - er ialtfald den måde jeg ser det på :)

Håber også at solen kom lidt forbi hos dig i dag trods alt - var ikke meningen at nogen sku føle sig trådt på og sådan håber jeg også at du ser på det :) Vi snakkes...
Af Dreamcode
God tråd. Jeg har lige erhvervet et Samsung F8505 og har downloadet iMediashare på min iPad. Kan få programmet til at vise fotos og videoer på tv'et - fra iPadens kamera (roll). Kan man også få app'en (eller en anden) til at vise filer fra Video (nederst på iPad skærmen)?