Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sajbersimon
Hej

Jeg har ikke kunne finde noget om de tv der er i elgigantens tilbudsavis s20-21, så derfor spørger jeg jer om I ved om de er pengene værd eller skal man virkelig bruge mere end 10K på et TV? Det skal bruges til at se fodbold og film på også spiller ungerne lidt wii, men de er ikke så gamle så det er ikke det vigtigeste. For mig er jo billigere jo bedre :)

De tre modeller er:
Samsung UE46F6275XXE 8990,-
Phillips 46PFL4208T 6990,-
LG 47LN570V 4990,-
Her er et godt bud på et tidsvarende Tv, den helt nye Samsung F model i 5000 serien, 46 tommer versionen som svarer nogenlunde til dem du beskriver :-)

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777016

Prisen er sat ned med 15 % til og med næste uge, så du får det reelt for 5520kr.
Synes det må siges at være et rigtigt godt bud på et nyt Tv :-)
Fortsat god jagt på et nyt Tv der matcher dine behov :-)
Senest rettet af RockMedØerne 03 maj 2013, 11:53, rettet i alt 1 gang.
Af lgowner
med rabatkoden samsung2013, får du 974,25 i rabat indtil 12/5 :) og så er det kun ca. 5520 for den model.
sajbersimon skrev:Samsung UE46F6275XXE 8990,-
vælg denne her og du får den til 8176 med rabatkoden i brug. så sparer du 800,- :) (føler mig sikker på model nr er bedre her)
Af lgowner
rkc skrev:Jeg ville nok kigge lidt på testen af Panasonic st60 her på siden,

Det er nok en af de skærme der har det bedste billede til under 10k
- det er plasma
- det buzz'r for nogle
- det bruger mellem 130-210w pr.time og med børn+3D så har du 3 dobbelt elforbrug.
- 3d lig med dyre briller til formålet
- det bliver så 50" til 9400
- det er ikke godt til wii spil, hvis man glemmer skærmen og retention griber ind.
- ikke god i dagslys når børnene leger med wii. mht. genskin? ikk'?
+ godt billed :)

så de andre LED modeller er vel bedste alternativ, når man springer denne over lige nu.
sajbersimon skrev:ungerne så godt lide at sidde med hovedet helt oppe i skærmen men de gør de ligegyldigt om det er en stor eller lille skærm.
Faaarr, hvad er det som piper i ørene ;)
Af rkc
lgowner skrev:
rkc skrev:Jeg ville nok kigge lidt på testen af Panasonic st60 her på siden,

Det er nok en af de skærme der har det bedste billede til under 10k
- det er plasma
- det buzz'r for nogle
- det bruger mellem 130-210w pr.time og med børn+3D så har du 3 dobbelt elforbrug.
- 3d lig med dyre briller til formålet
- det bliver så 50" til 9400
- det er ikke godt til wii spil, hvis man glemmer skærmen og retention griber ind.
- ikke god i dagslys når børnene leger med wii. mht. genskin? ikk'?
+ godt billed :)

så de andre LED modeller er vel bedste alternativ, når man springer denne over lige nu.
sajbersimon skrev:ungerne så godt lide at sidde med hovedet helt oppe i skærmen men de gør de ligegyldigt om det er en stor eller lille skærm.
Faaarr, hvad er det som piper i ørene ;)
?????? Undskyld men jeg har ikke set sajbersimon skrev at han ikke ønskede en plasmaskærm eller aktiv 3D

har heller ikke hørt at han lige står og mangler de sidste par kroner til strømregningen eller at hans stue er så lys at han næsten ikke kan se tv om dagen, ej heller at hans børn er utrolig glemsomme når de har spillet wii.

Men alt dette har du set lgowner :s så kan du jo heldigvis hjælpe sajbersimon med hvad han skal købe, istedet for at spolere hans tråd.
Af dumb
rkc skrev: ?????? Undskyld men jeg har ikke set sajbersimon skrev at han ikke ønskede en plasmaskærm eller aktiv 3D

har heller ikke hørt at han lige står og mangler de sidste par kroner til strømregningen eller at hans stue er så lys at han næsten ikke kan se tv om dagen, ej heller at hans børn er utrolig glemsomme når de har spillet wii.

Men alt dette har du set lgowner :s så kan du jo heldigvis hjælpe sajbersimon med hvad han skal købe, istedet for at spolere hans tråd.

Men det ændrer jo ikke ved at de punkter som LGOWNER lister op er korrekte. Om det så er et problem for trådstarter eller ej, må han jo selv vurderer. Specielt børn kan være grumme ved en plasma, mine glemmer i hvert fald ofte at slukke for TV'et der hjemme, hvad end de har spillet WII, PS3 eller set TV/film.

Så jeg synes faktisk det er relevant information, hvis man overvejer en plasma
Af rkc
Der er intet galt i mit indlæg stor skærm,under 10k,super billede

Jeg henviser til testen her på siden, så kan sajbersimon jo selv drage sine konklusioner.

jeg personligt ser ikke plasma som noget problem,men sådan som lgowner fremlægger det virker det jo nærmest usælgeligt.

Og så ville det være rart hvis man hjalp tråd starter med hans problem,
i stedet for at se om man kan få andres forslag til at virke total ubrugeligt
Af lgowner
rkc skrev:jeg personligt ser ikke plasma som noget problem,men sådan som lgowner fremlægger det virker det jo nærmest usælgeligt.
Jeg har da selv en ældre plasma og er ikke imod sådanne men er man ikke en som kæler med skærmen og passer lidt på når børnene først sætter en film på, så er det måske værd at tage med.

st60 er sikkert en ægte vinder på billed kvalitet lige nu indtil de andre kommer ud, der er bare punkter som er værd at tænke på som far , og man måske ikke ønsker et barn mere som skal passes (B 8)

hvis jeg skulle sælge LG valget, så var LED valget jo ikke et problem med wii spil, der er muligvis genskin (570v ser mat ud,men!) , 3D brillerne er billige og børn er nok ikke så krævne hvad angår opløsningen. og 64w i forbrug gør da også godt i spare tider selvom det måske kun er 140kr i forskel på el årsopgørelsen.

hvis det ikke er at hjælpe en køber til vejl. info omkring st60 og plasma oplevelsen, så er vejledning nok noget du må finde i rusland. og fakta taler for sig selv i anden tråd.
Af PeterD
Du kan sagtens få en god skærm til omkring 4000-5000 kr. Desværre er mange af de testede på flatpanels skærme til 7000 kr.+ men bl.a. px80, x10 og x20 samt st50, fra Panasonic fik positive anmeldelser for deres billedekvalitet pr. krone.

Ikke jeg siger du SKAL vælge Panasonic, men deres generelle billedekvalitet giver MEGET for pengene..Måske er det derfor de sjældet er på "super"tilbud som LG og Samsung?? Men det er DIT valg.

Se bl.a. på Elgiganten.dk og komplett.dk under Philips, Panasonic og Samsung. Deres priser er svære at slå..

Du får (stadig) det bedste (tv/bluray)billede med en plasmaskærm. Hvis du vil have en (tyndere) LED skærm der skal kunne det samme skal du betale noget mere...(Disse er ofte tyndere og Samsungs er flot designet)

...og inden folk begynder at hyle op: Jo. Man KAN godt spille FIFA og meget andet godt på en plasmaskærm, bare sig til ungerne at de skal slukke når de er færdige..

Du kan se nærmere på et ST60, men mindre kan også godt gøre det...

Du har valgt 3 mærker til 3 forskellige priser...Ked at at sige det, men jeg aner intet om de 3 skærme, og 9000 kr. syntes jeg er meget at bruge hvis det er din første "gode" fladskærm..

Se evt. om du kan finde test af skærmene på "Whathifi.co.uk", "ljudochbild.se" og "hdtvtest.co.uk"