Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har lige købt sådan en fætter:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... 42pfl6678s

Syntes det er et pisse fedt tv, men jeg har dog et problem. Alle undertekster når jeg ser normal fjernsyn viser et double billede. Altså der er den sorte baggrund med hvid tekst. Teksten er i sig selv klar nok, men der er et meget svagt billede af de forskellige bogstaver bag i originale.

Altså hvis man tager denne linje jeg lige har skrevet her, også forstiller sig at alle bogstaver har et svagt double billede bag sig. A viser fint nok, men du kan se at fjernsynet viser A meget svagt bag ved det originale, ikke hele bogstavet bare noget af det.

Er det en indstilling jeg skal skifte eller er der noget med fjernsynet? Håber i kan svare hurtigt, så hvis det er et problem kan jeg retunere i morgen.

Tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan tænkes at være artefakter efter nogle af Philips' ret aggressive billedbehandlingsalgoritmer. Hvis TVet har en film-profil, så skift til den. Slå derefter alle "billedforbedringer" fra i menuen.
hvor kommer signalet fra?
parabol?
ser du symptomerne på alle underteksterne eller kun HD kanalerne.?

discovery bruger en lidt anderledes dvb til at vise deres undertekster på discoveryHD og det ses også på a.planetHD .

men som Torben skriver, så kan deres overliggende billed forbedringer måske ødelægge denne dvb undertekst som lægges på.