Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jannik K.
Hej,

Jeg overvejer at skifte mit gamle Panasonic P42X10E ud med et af de i emnet nævnte modeller, men kan simpelthen ikke bestemme mig.

Jeg kan købe plasmaen for 11.111,- og LED'en for 13.333,-. De er begge udstillingsmodeller.

Jeg har altid været tilhænger af plasma, men vi er flyttet i hus og tv'et hænger i en meget lys stue, der gør at vores nuværende tv er totalt ubrugeligt før det bliver mørkt. Derfor er LED'en med i overvejelserne, på trods af den dårligere billedkvalitet i mine øjne.

Tv'et skal bruges udelukkende til PS3 og AppleTv. Vi ser meget sjældent tv, men har skodboksen fra Waoo, så tunere er ikke interessante.

Hvad siger i?
Senest rettet af Jannik K. 29 apr 2013, 21:12, rettet i alt 1 gang.
Af zappedronningen
Jeg byttede fra et VT50 (pga store retentionproblemer) til et WT50. Skærmen på WT50 er frygtelig blank, og jeg synes faktisk det er mindst lige så svært at se tv i dagslys som på VT50 (der dog har et noget bedre filter end GT50). Sport og lign. går det fint med, men trods lukkede persienner er det svært at se f.eks serier med bare lidt mørke scener pga den blanke skærm. Går faktisk og overvejer at supplere persiennerne med gardiner.
Af Aca
Det er da nogle fuldstændigt vanvittige priser, jeg går ud fra at du har lavet en tastefejl?

For en måned siden kunne P50GT50Y købes for 6999 fra ny af og P50VT50Y kan pt. købes for 8999 som udstillingsmodel.
Af Jannik K.
zappedronningen skrev:Jeg byttede fra et VT50 (pga store retentionproblemer) til et WT50. Skærmen på WT50 er frygtelig blank, og jeg synes faktisk det er mindst lige så svært at se tv i dagslys som på VT50 (der dog har et noget bedre filter end GT50). Sport og lign. går det fint med, men trods lukkede persienner er det svært at se f.eks serier med bare lidt mørke scener pga den blanke skærm. Går faktisk og overvejer at supplere persiennerne med gardiner.
Hm, det lyder ikke til et WT50 vil være et hak bedre end hvad jeg allerede har. Hvad søren skal man så gå efter?
Aca skrev:Det er da nogle fuldstændigt vanvittige priser, jeg går ud fra at du har lavet en tastefejl?

For en måned siden kunne P50GT50Y købes for 6999 fra ny af og P50VT50Y kan pt. købes for 8999 som udstillingsmodel.
Det er desværre ikke tastefejl.
50GT50Y så jeg ikke kostede 6.999,- før for nyligt, hvor det naturligvis er solgt ud. Det bliver ikke nemt at finde et eksemplar til de penge.

Hvor kan du købe 50VT50Y til 8.999,-?
Brugeravatar
Af edinger
Jannik K. skrev:Hm, det lyder ikke til et WT50 vil være et hak bedre end hvad jeg allerede har. Hvad søren skal man så gå efter??
En ordentlig gang solafskærmning.

Ingen skærme, hvad enten vi taler LCD eller plasma, performer optimalt i kraftigt dagslys.

Jeg ville personligt aldrig vælge skærm ud fra, hvilken der klarer sig bedst under de værst tænkelige forhold.
Af tommyaa
hvad med at kigge på de nye modeller, f eks 50st60 eller gt60, de skulle efter sigende være en del bedre end sidste års modeller selv st60 skulle være minst ligeså god som vt50 og meget billigere
Af Jannik K.
Aca skrev:
Hvor kan du købe 50VT50Y til 8.999,-?
http://www.hifiklubben.dk/produkter/til ... _58793.htm
Tak for tippet.
Jeg bor desværre så langt væk fra Aalborg som man kan komme hvis det stadig skal være indenfor DK's grænser.
Har skrevet til butikken for at høre om de kan arrangere fragt herned.

tommyaa skrev:hvad med at kigge på de nye modeller, f eks 50st60 eller gt60, de skulle efter sigende være en del bedre end sidste års modeller selv st60 skulle være minst ligeså god som vt50 og meget billigere

Testen herinde og andre steder af ST60 er meget gode. Dette vil være med i overvejelserne. Det fåes vist for omkring 9.200,- på nettet, hvilket må siges at være ok for et 50".

Jeg har skrevet forkert i emnet kan jeg se. Det er et P50VT50Y jeg er blevet tilbudt til 11.111,- og ikke et GT50Y.
Af tommyaa
ja for et demo tv som sikkert har retention og måske burn in, er sikker på et gt60 er et bedre tv og det fås vidst til ca 12.000 fra nyt, ellers som sagt st60 , glimrende tv også
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville bestemt ikke anbefale at købe en udstillingsmodel af VT50. Der er ingen der hr passet på den i indkøringsperioden og vi har efterhånden haft flere tråde herinde omkring demoodeller med fastbrændte logoer. Slå den demomodel ud af hovedet nu hvis burn-in betyder det mindste for dig.

Retention har intet at gøre med hvorvidt det er en demo eller ej. Det bliver ikke værre af at skærmen er en udstillingsmodel, da det altid vil være der og ikke blive specielt bedre eller værre med tiden.
Af Jannik K.
Lidt nyt i sagen.

Baseret på jeres anbefalinger og de fantastiske anmeldelser tv'et har fået bl.a. på dette fine site, har jeg valgt at bestille et Panasonic TX-P50ST60Y hos det lokale Panasonic-Center, som gerne ville sælge det til de priser man finder på nettet (9.260,- inkl. levering).

Det passer fint til hvad jeg vil give for et tv, og har ikke kunnet slippe tanken om den bedre billedkvalitet på plasma. Så må jeg leve med at stuen er lys og at det begrænser brugbarheden her om sommeren, men efter jeres udsagn er det samme historie på LED.

Kan i anbefale et ophæng så tv'et kommer så tæt på væggen som muligt taget det knapt så smarte strømstik i betragtning?

Jeg takker for rådene.