Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af IL DUCE
Hej Alle

Jeg er ny her og håber på hjælp til nedenstående.

Jeg skal have købt et 32" til et børneværelse og er faldet over disse 2 fra LG.

1) 32LN540V http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-32ln540v

2) 32LS5600 http://www.dustinhome.dk/product/501066 ... mp=con_con

Hvilket skal jeg vælge og er der andre/bedre alternativer i den prisklasse?

Skærmen skal være Full HD og som bonus-info har vi Canal Digital via satellit og det taler måske for nr. 1, da den har indbygget kortlæser (eller hva')?

Håber meget på lidt kvalificeret hjælp O_O

M.V.H.
IL DUCE
Af lgowner
IL DUCE skrev:Skærmen skal være Full HD og som bonus-info har vi Canal Digital via satellit og det taler måske for nr. 1, da den har indbygget kortlæser (eller hva')?
den har indbygget CI slot og ikke kortlæser til Conax, det er noget du køber på nettet, da den vist ikke fås fra CanalDigital direkte. men mange på nettet har det CA modul til CONAX du skal bruge.

så ja, nr.1 er nok ideel til formålet hvis du kan trække dvbs signal derind og spare boksen.
Af IL DUCE
lgowner skrev:
IL DUCE skrev:Skærmen skal være Full HD og som bonus-info har vi Canal Digital via satellit og det taler måske for nr. 1, da den har indbygget kortlæser (eller hva')?
den har indbygget CI slot og ikke kortlæser til Conax, det er noget du køber på nettet, da den vist ikke fås fra CanalDigital direkte. men mange på nettet har det CA modul til CONAX du skal bruge.

så ja, nr.1 er nok ideel til formålet hvis du kan trække dvbs signal derind og spare boksen.
Ja, du har selfølgelige ret - det er et CI slot :s Jeg har faktisk et gammelt CA modul liggende fra Canal digital. Det er vel 10 år gammelt, kan det mon stadig bruges, eller er der sket noget teknisk omk. dem? Der står Telenor på cam'en!

Hva' med de øvrige specifiaktioner på skærmene, er de meget ens eller er der væsentlige forskelle jeg bør være obs på?
Af lgowner
IL DUCE skrev:Jeg har faktisk et gammelt CA modul liggende fra Canal digital. Det er vel 10 år gammelt, kan det mon stadig bruges, eller er der sket noget teknisk omk. dem? Der står Telenor på cam'en!
tror godt du kan bruge det, med mindre dit kort er af typen som kan parres med CA modul, så skal du også have nyt CA modul. Ellers vil gamle kort med gamle ca moduler virke fint.