Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af makkis
Hej...

Har købt et LG 55LM860W TV men har problemer med at få lyden fra mit BOSE anlæg ud gennem tvet. Jeg sætter en dvd i BOSE anlægget, men lyder kommer "kun" ud af højtalerene på anlægget og ikkeud gennem tv'et. Ved godt det normalt ikke er sådan man ønsker det, men når ungerne sover vil jeg gerne ( som jeg kunne uden problemer på mit gamle samsung tv ) nøjes med at hører filmen ud af tv'et.

Har kontaktet LG support men de ved ikke hvad man skal gøre. Har prøvet at ændre div ting i setting men intet hjælper. Kører optisk kabel og hdmi, men har lært lidt om et nyere hdmi kabel som hedder 1.4 - kan det være det jeg skal havde før det virker???

Håber i kan hjælpe
Af jones31
makkis skrev:Hej...

Har købt et LG 55LM860W TV men har problemer med at få lyden fra mit BOSE anlæg ud gennem tvet. Jeg sætter en dvd i BOSE anlægget, men lyder kommer "kun" ud af højtalerene på anlægget og ikkeud gennem tv'et. Ved godt det normalt ikke er sådan man ønsker det, men når ungerne sover vil jeg gerne ( som jeg kunne uden problemer på mit gamle samsung tv ) nøjes med at hører filmen ud af tv'et.

Har kontaktet LG support men de ved ikke hvad man skal gøre. Har prøvet at ændre div ting i setting men intet hjælper. Kører optisk kabel og hdmi, men har lært lidt om et nyere hdmi kabel som hedder 1.4 - kan det være det jeg skal havde før det virker???

Håber i kan hjælpe

Hvad står lydinstilliger på i dit tv, du skal ind og vælge tv højtalere og lyd ud skal stå på automatisk.
Af makkis
hvis jeg trykker på input så står der tv højtalere og i lydinstillinger er der valgt auto. Hvis jeg sætter computeren til via hdmi kabel kommer lyden fint ud gennem tv'et men ikke når jeg kører gennem Bose anlægget.....????
Af lgowner
1. har du på tv indgangen på tv opsætning , hvor receiver tilsluttes , slået højttaler fra?
2. er det en Blu-Ray du taler om og DTSMA eller anden HD lyd som LG ikke understøtter?
3. har du forsøgt at skifte lydspor på DVD når den kører?

måske går forstærker ind og ændrer lydsignal til noget du har predefineret, så derfor kommer den ikke igennem.
Der er på onkyo forstærker en option til at sende lyd i passthrough til tv, måske har din også den option?

har du en media afspiller,ps3 eller andet som via hdmi sender lyd og billed fint igennem til tv via samme indgang på receiver og samme udgang , og indgang på tv??