Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kdho
Hej gutter og gutinder

Jeg har fået 10.000 tilbage fra forsikringen for et totalskadet tv. De skal bruges på et nyt fra Fona, da det er her forsikringen gælder. Jeg har været derinde idag og kigget på følgende 3:

Samsung 46es6575
Philips 46pfl7007t
Panasonic tx-l47dt50y

Jeg leder umiddelbart efter LED, da det skal sættes til computer og bruges som mediacenter.

Nogle forslag?
Evt. Forslag til andre modeller som Fona forhandler også? Ved ikke hvor hooked jeg lige er på de her 3, så håber der er andre forslag.. :)

Håber at få et hav af henvendelser, for jeg er på herrens mark. :(
På forhånd tak
Kenny
Af BrianH
Prøv at bruge Fonas søgefunktion, og sæt grænsen for prisen på 10.000.
Af kdho
Gjort, men nytter jo ikke så meget.. Jeg mangler brugererfaring.. Hvilke er bedst.. Nogle outsidere jeg har overset? Evt. tests osv...
Læst test på Panasonic, men ikk li frem gode karakter...
Prøv at se på Sony HX855. Den får gode anmeldelser rundt omkring. Det er en 2012-model ligesom de 3 andre som du nævner. Fona vil have 9999 kr. for størrrelse 46. Bør kunne presses i pris, hvis de overhovedet har flere på lager.

Jeg har netop købt dette TV og synes at billedet er rigtig flot, efter justering til de indstillinger som er nævnt i testen her på flatpanels.dk. Lyden er acceptabel til daglig brug, specielt når TVet står på den medfølgende højttaler-stander.

Hvis du skal have TVet op at hænge på væggen, er denne model måske "for dyr", da du betaler for højttalerfoden som bliver overflødig ved vægmontering.
Af kdho
Hvad er forskellen egentlig på wt og dt? Prisen er den samme... :)

Overvejede også hx855 dengang jeg købte det andet, nu totalskadede fjernsyn.

Fjernsynet skal op og hænge og tilsluttes surround via onkyo forstærker, så lyddelen er ikke væsentlig. Kun at der er mulighed for optisk lyd udgang.. :)

Tak for svarene ivrigt..
Andre forslag
Af MSCl
Godt spørgsmål Kenny !

Wt er Panasonics top model, i deres led serie "storebror" til Dt det vil sige bedre billedbehandling plus 2 3d priller.

der er optisk på begge.

Det er dine penge og dig der skal se på det, men tro mig du har ikke brug for alternativ ;)
Af kdho
Hehe, har også overvejet wt kraftig og så fravige fra det jeg altid gør: det sikre.. ;)
Det irriterer mig bare at Fona ikke har 46" ES8005.
Det havde været det sikre valg.

Skal ud og kigge imorgen igen, så håber at kunne anskaffe mig en inden eller i weekenden.. :)

Men flere forslag er mere end velkomne.. :)
Af kdho
Fordi Pana først satser på LCD-led nu, hvor samsung længe har været førende.. + den gennemsnitlige dansker ville vælge samsung frem for panasonic.. Pga. Brandet.. :)
Af kdho
Jeg har altid taget det sikre valg. Reklamefolkene elsker folk som mig... :D
Men wt er ved at overbevise mig.. Skal bare tage mig sammen. :)
Må se om jeg kan finde en Fona i Kbh som har den, for tror kun de har DT ude i fields..