Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TYBO
Med scart
Af TYBO
Hvad er 24p ?
Brugeravatar
Af azrael
24p står for 24 billeder, som er netop det antal billeder per sekund en biograffilm er skudt i. HD-DVD og BluRay har mulighed for at afspille film med 24 billeder per sekund, så der ikke sker den konvertering som der normalt sker både ved NTSC og PAL. Hvis tv'et så også kan vise 24p, så sker der slet ingen konvertering og du får fuld filmnydelse. Otto fra AV Precision skrev en spændende blog entry om det her.
Af Mr. serup
Hej..

Jeg er måske lidt ude af kontekst, i forhold til de sidste spørgsmål der er stillet. Men spørgsmålet omhandler dog fjernsynet. Jeg var også så heldig, at få et stort 37c3030d ind af døren den anden dag og lad mig sige "Jeg er helt tilfreds" - det er sgu et lækkert tv.. (B
På trods af et dårligt analog signal (stofa), så bliver billedet helt fint.. Men når man så smider en film på, ja så er jeg solgt.. Det er mit første lcd - så jeg har ikke noget at holde den op imod. Men jeg er meget tilfreds med købet. (købte den fra easy shopping - lidt langsom proces, men nu har jeg den da) Mit spørgsmål gå på, når jeg tænder fjernsynet efter den har stået et stykke tid, så kommer der lidt knitre/gniste lyde fra den. Det er ikke noget helt vildt, men man kan høre det (også lidt når den bliver slukket efter brug, men mest ved opstart). Er det normalt, altså en måde for fjernsynet at "varme op på"???
På forhånd tak for hjælpen og håber spørgsmålet er til at forstå ;;)

Mvh Allan
Af TYBO
Jeg har også et 37c3030d og jeg har ikke hørt sådanne lyde.
Af Mr. serup
hmm... ;;)

Men det er jo ikke fordi der er problemer af nogen art, det er blot, at den har et par "tikke" lyde når den tænder.. Er der nogen der har forstand på, om det kommer til at få nogen betydning - at den pludselig brænder sammen..?

Allan
Af tommyhj
har ikke selv et LCD-tv endnu, men har oplevet med meget andet hardware at det giver sig lidt når det varmer op, sådan plastik mod plastik. Hvis det er dét, så forsvinder det vist med tiden...
Af TYBO
serup: jeg må lige ændre min besvarelse.
Jeg har lige hørt samme lyd på min skærm.
Jeg har dog kun opdaget det dette ene gang pga du gjorde mig opmærksom på det.
Man høre det dog ikke når højttallerene spiller løs :)
Af tommyhj
Hey, jeg har lige set at Elgiganten har Toshiba 32C3000P til salg for 8000,- fra 23/4! Ikke at det er en specielt god pris (under 6000 bragt til døren fra tyskland), men så har man en chance for at se TV'et live! Og evt. medbringe en bærbar og teste 1:1, manuelle indstillinger, HD, osv. Panelet på 32" har lidt mindre (dynamisk) kontrast end 37" versionen, men ellers skulle de være ret ens. (B
Af Mr. serup
Hej..

Du lyder logisk den forklaring med, at det giver sig lidt og det kan være årsagen til lyden.. Det sker også kun når fjernsynet har været helt kold. Hvis jeg tænder og slukker når den allerede er varm, så er der ingen lyde.
Men et dejligt tv, det er det sgu (B

Mvh Allan
Af tommyhj
Mr. serup skrev:
Men et dejligt tv, det er det sgu (B

Mvh Allan
Lyder godt, for jeg har også lige bestilt et fra digitalo.de (B
Af TYBO
Jammen det er da ret trals at den kommer med de knitrelyde.
TVet var tændt i ca. 5 timer i aftes og der kom knitrelyde 2 timer efter...altså ikke hele tiden med et par gange i løbet af de 2 timer.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13