Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanels.

Jeg har endelig fundet frem til to modeller som skal udgøre det nye tv hjem til stuen.

Jeg kan dog ikke helt beslutte mig hvilken af de to ovenstående det skal være(?)

Inputs modtages gerne!
Da der endnu ikke foreligger en test af WT60, er det vanskeligt at levere "relevant input", udover hvad man selv kan læse sig til i Panasonics markedsføringsmateriale.

Indtil da kan man muntre sig med testene af F8005 (HDTVtest | AVForums).
præcis, det kunne dog godt være der var nogle skribenter herinde, som var inde i varmen hos panasonic, som havde set dem :)

Jeg har læst side op og side ned omkring f8005, og set den live, og den virker fremragende.
Du får ikke så meget ud af at høre, at én eller anden tilfældig person har set skærmen live og "synes", at "billedet ser flot ud".

Hvis du virkelig vil have et ordentligt sammenligningsgrundlag, bør du slå koldt vand i blodet og vente til begge skærme har været under luppen.
edinger skrev:Du får ikke så meget ud af at høre, at én eller anden tilfældig person har set skærmen live og "synes", at "billedet ser flot ud".

Hvis du virkelig vil have et ordentligt sammenligningsgrundlag, bør du slå koldt vand i blodet og vente til begge skærme har været under luppen.

Det har du med sikkerhed ret i(!) vente tiden er bare ulidelig pga det nuværende tv i stuen ;)
Uden kæmpe forstand på tv og diverse fancy ord kan jeg da sige at jeg ikke ville anbefale F8005 til nogle. I hvert fald ikke til den pris den har nu.

25k gav jeg cirka for mit.

Billedekvaliteten er god, rigtig god på HD kanaler.
I film også rigtig god, men den er ikke så god til hurtige sekvenser, og jeg lagde mærke til en masse slør/ghosting.

Udover det er sortniveauet ikke godt i mørklagte rum, selv me diverse indstillinger jeg foretog.
Og Cinema Black er forfærdeligt ! Det var til at få ondt i øjnene af da det flipper helt vildt. Minder om en kontakt til en lampe der konstant bliver trykket på og fra.

Til gaming fungerer det okay. Jeg lavede tricket med at ændre navnet fra HDMI input 1, til HDMI PC.
God respons tid, men låser fra mange billedindstillinger, og ikke det flotteste.

Det der fik mig helt tændt af var sortniveauet og betragtningsvinklen.

Jeg har en 3 personer sofa, hvor personen i midten vil få det bedste billede, men rykker man bare et sæde til den ene eller anden side er der en forværing i billedet.
De sort/grå bjælker bliver mere grå/blå, og generelt meget dårligere lys og klarhed.

I dagtimer fungerer det godt, men betragtningsvinklen er stadig virkelig dårligt.

Designet er flot, smart tv virker okay. Motioncontrol virker upoleret, det samme med stemmestyrelse.

Strømforbuget er dejligt lavt, det larmer ikke, men til de 25k jeg gav lever det slet ikke op til hvad man burde forvente af et tv i 2013 i den prisklasse.

Jeg er med på LCD/LED på nogle punkter ikke er så gode som plasma, men jeg var af den overbevisning at de var tæt på, men det synes jeg ikke tilfældet er her.

Så det bliver returneret til Elgiganten, og så er min jagt i gang på et nyt tv.
Daniel Buje skrev:Hej Flatpanels.

Jeg har endelig fundet frem til to modeller som skal udgøre det nye tv hjem til stuen.

Jeg kan dog ikke helt beslutte mig hvilken af de to ovenstående det skal være(?)

Inputs modtages gerne!

Jeg ville vælge wt60 eller måske også LGs LA860.

Men vent til testene kommer på dem.
wMikkel skrev:Uden kæmpe forstand på tv og diverse fancy ord kan jeg da sige at jeg ikke ville anbefale F8005 til nogle. I hvert fald ikke til den pris den har nu.

25k gav jeg cirka for mit.

Billedekvaliteten er god, rigtig god på HD kanaler.
I film også rigtig god, men den er ikke så god til hurtige sekvenser, og jeg lagde mærke til en masse slør/ghosting.

Udover det er sortniveauet ikke godt i mørklagte rum, selv me diverse indstillinger jeg foretog.
Og Cinema Black er forfærdeligt ! Det var til at få ondt i øjnene af da det flipper helt vildt. Minder om en kontakt til en lampe der konstant bliver trykket på og fra.

Til gaming fungerer det okay. Jeg lavede tricket med at ændre navnet fra HDMI input 1, til HDMI PC.
God respons tid, men låser fra mange billedindstillinger, og ikke det flotteste.

Det der fik mig helt tændt af var sortniveauet og betragtningsvinklen.

Jeg har en 3 personer sofa, hvor personen i midten vil få det bedste billede, men rykker man bare et sæde til den ene eller anden side er der en forværing i billedet.
De sort/grå bjælker bliver mere grå/blå, og generelt meget dårligere lys og klarhed.

I dagtimer fungerer det godt, men betragtningsvinklen er stadig virkelig dårligt.

Designet er flot, smart tv virker okay. Motioncontrol virker upoleret, det samme med stemmestyrelse.

Strømforbuget er dejligt lavt, det larmer ikke, men til de 25k jeg gav lever det slet ikke op til hvad man burde forvente af et tv i 2013 i den prisklasse.

Jeg er med på LCD/LED på nogle punkter ikke er så gode som plasma, men jeg var af den overbevisning at de var tæt på, men det synes jeg ikke tilfældet er her.

Så det bliver returneret til Elgiganten, og så er min jagt i gang på et nyt tv.

Nu arbejder jeg sjovt nok i Elgiganten :D nå men pyt med det :D

Nå, jeg ville nok vælge pana.. Dels er der IPS panel i... Bedre farver og vinkler som du jo er gået glip af i dit samsung tv ;) hehe

Du vil nok ikke kunne undgå light bleeding helt da det jo er led skærme vi snakker om. men du vil få en meget bedre vinkel for de 2 andre i sofaen. Dog ved jeg intet om deres respons tid til gaming... tilgengæld ved jeg at panasonic ALTID laver kvalitets produkter som holder. Jeg ser hvertfald mindre pana i vores fejlrater :)

God fornøjelse med dit nye tv :)

Mvh.
Casper Knudsen.
Sælger.
Elgiganten.
Det er også første gang jeg benytter mig af de 14 dages returret, for ellers er jo normalt 100% tilfreds med mine køb i Elgiganten ;)

Men de her 25k føler jeg ikke var givet godt ud desværre.