Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Didia1
Hej alle

Er der nogle, som vil dele deres erfaringer med brugen af Samsung ES5505 såvel positive eller negative :)
Tænker på gaming, Netflix, billedekvalitet, lyd m.m.

Mvh.
Didia
Jeg havde dette TV i tankerne, da jeg i vinteres skulle have nyt fjernsyn til soveværelset - men det har altså, sagt på godt dansk, et forfærdeligt billed.
Eet er at selve billedet forekommer grynet, noget andet, og det var dealbreakeren for mig, så er det fuldstændig forfærdeligt når det skal gengive panorerende billeder. Billeder hakker fuldstændigt vildt.

Jeg ved at det er billigt - men man kan også købe FOR billigt....
( mener at Elgiganten havde det til Kr. 2.995 for 40" i december/januar ?)
Af THM
JesperAndersen skrev:Jeg havde dette TV i tankerne, da jeg i vinteres skulle have nyt fjernsyn til soveværelset - men det har altså, sagt på godt dansk, et forfærdeligt billed.
Eet er at selve billedet forekommer grynet, noget andet, og det var dealbreakeren for mig, så er det fuldstændig forfærdeligt når det skal gengive panorerende billeder. Billeder hakker fuldstændigt vildt.

jeg har lidt erfaring med forgængeren d5700, og den syntes jeg havde et ganske fint billede, har dog hørt es5505 ikke sku være helt ligeså godt, men ved ikke om det har noget på sig.

du siger den hakker ved panoreringer. hakker den mere end dine 2 nuværende samsungskærme med motion plus slået fra?
THM skrev:
JesperAndersen skrev:Jeg havde dette TV i tankerne, da jeg i vinteres skulle have nyt fjernsyn til soveværelset - men det har altså, sagt på godt dansk, et forfærdeligt billed.

jeg har lidt erfaring med forgængeren d5700, og den syntes jeg havde et ganske fint billede, har dog hørt es5505 ikke sku være helt ligeså godt, men ved ikke om det har noget på sig.

du siger den hakker ved panoreringer. hakker den mere end dine 2 nuværende samsungskærme med motion plus slået fra?
- JA! Hakker markent mere end mine to TV

Mit Plasma er MEGET fint/glidende v. panoreringer, mit LED ( 6035) er "ok" - ikke perfekt, men acceptabelt.
Jeg ser en del badminton, og er "hysterisk" omkring gengivelse af billeder i bevægelse, og da jeg sammenlignede mit LED med f.eks. Philips 6007, Panasonic LED samt Sony i prisklassen op til kr. 6.000, var Samsung 6035 klart bedst til panorering.
Af Didia1
@ Edinger

Tak har læst de to anmeldelser om ES5505. Der får den faktisk en meget god anmeldelse til prisen. Der er åbenbart lidt med noget blue tint, som driller i testen, men det skulle ikke være alvorligt. Det er absolut ikke et minus, at der ikke er 3D som standard i ES5505.
Den får også gode anmeldelser m.h.t til gaming med et lavt in-put-lag, hvad de så end betyder :o

@Jesper Andersen
Kan sagtens følge dig, med de hurtige bevægelser og et grynet billede. Det er vel ikke forbi, at du sidder for tæt på skærmen, for så vil det da se grynet ud !
Har du prøvet af streame film eks. Netflix og hvad med online spil ?

Prisen er jo rimelig. Et bedre TV, ja så er vi vel lidt højere oppe end de 5.000 kr som skulle være konfirmationsgaven :s
M
åske er der andre med forslag til en 46tommer skærm med primært brug af Netflix og gaming?
- næ, da jeg betragtede/sammenlignede stod jeg ca. 2 - 2,5 meter væk ( sammenlignede 40"-modellen)- billedet var grynet, og hakkeriet var t y d e l i g t.

Testede ikke dets netflix funktion - ej relevant for mig - og min vurdering af TV'et er alene baseret på de billedmæssige observationer jeg fik.
Af Rasmusdc
har den forrige D model, den er jeg fint tilfreds med.

Jeg havde en ven der ville købe ES´eren, men den udgave de havde i bilka i ES5505 har stikkene vendende bagud så den ikke kan hænge fladt mod væggen, det er enormt underligt de er gået tilbage til dette.

Især efter den gamle D model kunne hænge fladt til væggen.
Af Didia1
Har nu bestilt et 46 tommer ES5505, så må vi se om kvaliteten er god nok, ellers ryger det tilbage igen. God at der er 14 dages returret :D
Skal nok give en tilbagemelding om skærmen er grynet, hakker eller lign.