Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wMikkel
Hej folkens.

Jeg har fundet et nyt Panasonic VT50 55' på en tysk side til 2049 euro, cirka svarende til 15300 kr

Er der nogle der har erfaringer med at købe tv fra tyskland? Mht. garanti osv?

Grunden til jeg overvejer dette er fordi at selvsamme skærm i demomodel koster 15000 kr, og jeg vil jo meget hellere have en ny.

Synes i det lyder som en god eller skidt ide?

Mvh
Mikkel

Edit: Nu har jeg så erfaret at demo-modellen også har burn-in, så nu køber jeg i hvert fald ikke den.
Af kronholm
wMikkel skrev:Hej folkens.

Jeg har fundet et nyt Panasonic VT50 55' på en tysk side til 2049 euro, cirka svarende til 15300 kr

Er der nogle der har erfaringer med at købe tv fra tyskland? Mht. garanti osv?

Grunden til jeg overvejer dette er fordi at selvsamme skærm i demomodel koster 15000 kr, og jeg vil jo meget hellere have en ny.

Synes i det lyder som en god eller skidt ide?

Mvh
Mikkel

Edit: Nu har jeg så erfaret at demo-modellen også har burn-in, så nu køber jeg i hvert fald ikke den.
Lidt tankevækkende så mange panasonic demomodeller der har burn-in, ikke? :o Har selv været ved et panasonic center, hvor sælgeren forsøgte at sælge mig både et vt30 og st50 med burn-in. :s

Så længe den har de tunere du skal bruge, så burde det virke fint nok at købe et tv i tyskland.
Af flatnesdam
Det er næppe en god ide at købe en demomodel med burn-in. I butikkerne står TV-et jo ofte på den samme kanal 10 timer om dagen.

Den tyske pris du har fundet er ikke specielt god, du kan checke priserne på idealo.de .

Husk at der er en anden tuner i den tyske model (VT50E) og at TV'et skal tilbage til Tyskland hvis det går i stykker. Har du plads til at opbevare emballagen til TV'et?

Vent hellere lidt til der kommer et tilbud på den nye model.
Af Dennishoeg
Jeg syntes tilgengæld at det er tankevækkende, at så mange oplever burn-in.

"Vi" Havde et 65vt20 stående i 2 år og nu et 65vt50 i snart et år. Som altså køre næsten dagligt og i 4-5 timer. Uden det mindste burn-in.

Nå. Men tilbage til debatten...

Vælger du at købe Panasonic produkter udenfor norden skal du ligge mærke til 2 vigtige punkter.

1: Fra Tyskland vil der være tale om en såkaldt E model - Altså Europæisk. Dette betyder ikke at panelet er dårligere, ej heller selve skærmen i sig selv. Det betyder dog at du ikke vil få den med indbygget dvb-t2 tuner. Altså ingen HD kanaler fra Boxer. Herudover, er der ingen der ved om vores puplic service kanaler og resten af boxertv, vælger at overgå til T2 indenfor en årerække. Hvilket gør brugt værdien på den, elendig.

2: Panasonic har afdelinger flere forskellige steder i verden, disse er ikke indelt efter land, men efter "region" så at sige. Køber du et Panasonic tv i f.eks. Danmark eller Sverige. Er der tale om en nordisk model, garantien bliver derfor håndteret af Panasonic Nordic. Køber du den i Tyskland, er det tilgengæld Panasonic Europa. Som altså ikke er kendt for at være helt så skarpe, som de nordiske. Herudover, skal du selvfølgelig selv stå for fragt osv. Til Tyskland.

Jeg syntes det er dumme penge at spare.

Btw. Er det hos av-connection du har set den demo model?
Af bullerfnis
Hvis du har fundet en demo model uden burn in, så køb det da?? :) De fleste får det jo inden ret længe, og hvis den har stået og kørt 10 timer i døgnet på samme kanal, så er chancerne sku ikke ret store for du vil få problemer med den skærm..

Eller hvad? :)
Af wMikkel
Du har nok ret.

Kan være jeg lige skal ind i tv'ets indstillinger og se hvor lang tid det har kørt.
Er det ikke noget med man kan gøre det? :/
Af Cocktail
wMikkel, du kan jo prøve at ringe til Redcoon og presse dem på prisen for Samsung PS60E6500, så den kommer i nærheden af 10.000 kr. inkl. moms for nyt TV i ubrudt emballage, men husk selv at betale for fragten, så det ikke tager flere uger inden du får TV'et.

Hvis du skal bruge TV'et til kabel TV (fx Yousee), så er T2 tuner jo ikke så vigtig. Retention på VT50 kan være et større problem i forhold til Samsung PS60E6500. Skal du bruge TV'et sammen med konsol, så er både Samsung PS60E6500 og VT50 gode med input lag under 30 ms. VT50 har desuden en blæser køling, men den overdøver måske buzz fra VT50 O_O

Kan du vente til 2013 TV bliver testet, så har nogle af panasonic's plasma TV faktisk en ret lav introduktionspris i år, og de falder jo yderligere i løbet af sommeren, så vent hvis du kan 8)
Af tommyaa
Cocktail skrev:wMikkel, du kan jo prøve at ringe til Redcoon og presse dem på prisen for Samsung PS60E6500, så den kommer i nærheden af 10.000 kr. inkl. moms for nyt TV i ubrudt emballage, men husk selv at betale for fragten, så det ikke tager flere uger inden du får TV'et.

Hvis du skal bruge TV'et til kabel TV (fx Yousee), så er T2 tuner jo ikke så vigtig. Retention på VT50 kan være et større problem i forhold til Samsung PS60E6500. Skal du bruge TV'et sammen med konsol, så er både Samsung PS60E6500 og VT50 gode med input lag under 30 ms. VT50 har desuden en blæser køling, men den overdøver måske buzz fra VT50 O_O

Kan du vente til 2013 TV bliver testet, så har nogle af panasonic's plasma TV faktisk en ret lav introduktionspris i år, og de falder jo yderligere i løbet af sommeren, så vent hvis du kan 8)
introduktionsprisen er da ik lavere end sidste år
Af Cocktail
Ok, jeg får nok svært ved at bevise, at Panasonic Viera TX-P50GT60Y ligger ca. 1.000 kr. billigere i år ifh. Panasonic Viera TX-P50GT50Y, som havde introduktions pris på ca. 14.000 kr. Om VT50 er bedre end GT60, det ved jeg først når der ligger en test af GT60 på nettet, som sammenligner netop VT50 med GT60.

Link til Panasonic Viera TX-P50GT60Y: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2879901/ ... ign-Priser

Min pointe er egentlig også bare: Kan wMikkel vendte med købet, så vent og se om brugerne oplever, at panasonic plasma TV fra 2013 er lige så plaget af retention som 2012 modellerne. Alternativt ring til forhandlerne og pres prisen, da plasma TV evt. er ved at blive udfaset i år.

Redcoon oplyste til mig, at der ikke var nogen danske kunder, som havde returneret købte Samsung PS60E6500, så måske er det et ok køb i Tyskland, Hvis man skal have nyt TV nu.
Af tommyaa
Cocktail skrev:Ok, jeg får nok svært ved at bevise, at Panasonic Viera TX-P50GT60Y ligger ca. 1.000 kr. billigere i år ifh. Panasonic Viera TX-P50GT50Y, som havde introduktions pris på ca. 14.000 kr. Om VT50 er bedre end GT60, det ved jeg først når der ligger en test af GT60 på nettet, som sammenligner netop VT50 med GT60.

Link til Panasonic Viera TX-P50GT60Y: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2879901/ ... ign-Priser

Min pointe er egentlig også bare: Kan wMikkel vendte med købet, så vent og se om brugerne oplever, at panasonic plasma TV fra 2013 er lige så plaget af retention som 2012 modellerne. Alternativt ring til forhandlerne og pres prisen, da plasma TV evt. er ved at blive udfaset i år.

Redcoon oplyste til mig, at der ikke var nogen danske kunder, som havde returneret købte Samsung PS60E6500, så måske er det et ok køb i Tyskland, Hvis man skal have nyt TV nu.
gt60 har da også en vejl. på 14.000