Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Så fik jeg returneret mit tidligere fjernsyn, et Sony HX923 da jeg fandt ud af at en ny koster det samme som den demo jeg havde købt, de havde så ikke nogen ny. Så det må blive et andet tv. Tv'et SKAL købes i Fona, da jeg har en tilbagebetalt forsikringssum på 5000kr dertil. Hvad kan i anbefale? Umiddelbart har jeg lidt kig på Panasonics nye ST60 plasma skærm i 50" til 10k.
Tegewaldt skrev:Så fik jeg returneret mit tidligere fjernsyn
Synd og skam.

Sony HX923 er en fremragende LCD-skærm med nogle unikke fordele (og ulemper), som flere af os også påpegede over for dig i din tidligere tråd (link).

Tegewaldt skrev:Så det må blive et andet tv. Tv'et SKAL købes i Fona, da jeg har en tilbagebetalt forsikringssum på 5000kr dertil. Hvad kan i anbefale? Umiddelbart har jeg lidt kig på Panasonics nye ST60 plasma skærm i 50" til 10k.
Der er skrevet op og ned af stolper om ST60, ST50, VT60 og VT50.

Søg i forummet og læs så ellers anmeldelserne her:

• Samsung F8505: AVForums

• Samsung F8005: AVForums | HDTVtest

• Panasonic VT60: AVForums

• Panasonic ST60: HDTVtest
Jamen Sonyen var skam også lækker, men det at underteksterne blænder ud i sorte baggrunde når der kører en film, det magtede jeg simpelthen ikke. Jeg har læst tests af ST60, og umiddelbart vil jeg mene den har et bedre billede end 923'eren. Og ja, jeg ved godt jeg ikke må sammenligne disse! Spørgsmålet er egentlig hvilket fjernsyn i kan anbefale mig, jeg er ligeglad med smart featuresne og alt det gejl der. Det billedet der betyder noget :)
Tegewaldt skrev:Spørgsmålet er egentlig hvilket fjernsyn I kan anbefale mig, jeg er ligeglad med smart featuresne og alt det gejl der. Det billedet der betyder noget.
"I" kan sikkert anbefale alle mulige skærme af alle mulige grunde. Nogle mere lødige end andre. Personligt har jeg mere tillid til anmelderne – som benævner ST60 som 'Best Buy' ;)

Glem dog ikke, at der til ST60 naturligvis også knytter sig en række teknologispecifikke ulemper.
Ja det var også hvad jeg kunne læse mig til, anmelderne kan nærmest ikke få armene ned igen! Dog er den absolut ikk velegnet til gamling, men det heller ikk det den skal bruges til. Jeg kan bare se at GT60 kommer til at koste omkring de 12k, og VT50 koster jo 13k men er ST60 ikk omkring lige så god, hvis ikk bedre end VT50? Så det lige hvilken det skal være :S hvad tænker du på når du nævner ulemper omkring ST60? :)
Tegewaldt skrev:Hvad tænker du på når du nævner ulemper omkring ST60?
De velkendte plasma pros and cons, hvoraf en række (cons) blot er potentielle, indtil de eventuelt er konstateret (summen, blæserstøj, retention/burn-in mv.).