Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af edinger
Helt enig med J.H. og Bent O.

32 tommer til stuen er simpelthen en fortrydelse in the making. 40 tommer er egentlig også for småt i mange tilfælde. Men det er trods alt bedre at fortryde 40 end 32 tommer ;)
Af lgowner
kappes skrev:Vi kommer vel til at sidde ca. 1.5m fra skærmen
jeg vil derimod være på tværs og sige at 150cm fra en skærm, så skal den ikke være for stor, før i ser for meget tennis effekt og får dårlige øjne af sidde afstand ift. størrelsen.

tror i roligt kan prøve jer med en 32" og så få set sidde afstand an, og mener i at 150cm virkelig er afstand fra øjne til skærm, så skal der nok en 50-100cm mere til før i hopper til 40+.
Af dk9000
Slutter mig til lgowner på den her...

DRENGE slap nu af for den da... stuen og pladsen skal være til det ... 1.5 meter fra en skæm på 40 tommer bliver let pixelerret.

Svar på emne:
Jeg ville kigge lidt på lg da de bruger IPS panel frem for VA.

Du kan sagtens tage en 32 tommer.
Af J.H.
dk9000 skrev:DRENGE slap nu af for den da...
Hvis vi er drenge hører du til i børnehaven..sådan rent forholdsmæssigt men okay... :D
dk9000 skrev:
Svar på emne:
Jeg ville kigge lidt på lg da de bruger IPS panel frem for VA.
Hvorfor mener du IPS skulle være en fordel fremfor VA?
Af kappes
Hvis der sidder en derude med flere anbefalinger til et tv, så kom endelig frem :)
Af jones31
kappes skrev:
jones31 skrev:Også helt enig i at 32" er fint i forhold til den siddeafstand.

Overvej denne her:

http://www.bilka.dk/elektronik/tv/32-40 ... _other_ds)

Godt tv til pris.
Jeg er blevet lidt lun på idéen om det her tv... Ved du om stikkene bagpå er vendt bagud eller om man tilslutter ting i siden eller nedad?

De vender nedad og til siden. Så den kan komme helt op ad væggen. Men du skal nok skynde dig og slå til. Tror ikke de har mange tilbage.