Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidHimself
Det er en ganske glimrende skærm - det er ikke i 32" at der er den store konkurrence men jeg ville umiddelbart:

- Vælge en billigere 32" (32PFL4007T eksempelvis)
- Hvis det er dit "primære" TV (altså til stuen) ville jeg vælge noget helt andet :)
Af kappes
Tak for dit svar.

Det er til stuen... Budgettet ligger lige omkring 5000,-. Vi har i over et år slet ikke haft tv, men vi betaler til en tv pakke gennem vores forening, så det har vi tænkt os at udnytte. Jeg kobler tit min bærbare til og har også overvejet at supplere med apple tv.
Af JesperKeller
Hej Kappes,

Den skærm du har valgt er af den nye serie fra Samsung som kun lige er blevet lanceret. Hvis det absolut skal være den vil jeg vove at påstå at der ikke går mere end to måneder og så er den på tilbud et eller andet sted (Elgiganten, Fona, Bilka).

Dog vil jeg lige nævne at Samsung igen i år har valgt at placere kablerne på den billigste variant, således at de peger stik bagud. Skal jeres tv vægophænges er det hvertfald værd at overveje om det så er det helt rigtige.

Et alternativ jeg ville anbefale ville klart være dette LG tv:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... v-32ls570t

Det er ligesom Samsungen kun Wi-fi ready (Betyder altså at der ikke at Wi-fi indbygget, men at jeres tv skal tilsluttes via kabel eller købes seperat Wi-fi dongle for at tilkoble jer Smart TV).

På det LG tv har i dog fået aktuelle 100hz, samt kablerne pegene sidelæns og nedad, sådan at jeres tv kan vægophænges flat på væggen.
Af kappes
Tak for rådet... Jeg har, herinde, læst mig frem til at SMART TV ikke er noget værd endnu, så derfor er det ikke så vigtgigt umiddelbart... Men god pointe med stikkene bagved, det skal nemlig op på væggen...
Af J.H.
Jeg skriver det igen.....overvej MEGET nøje om i vil nøjes med 32"!

Jeg mener helt klart i som minimum bør kigge efter en 40".

Hvor langt fra skærmen sidder i?
Af kappes
Vi kommer vel til at sidde ca. 1.5m fra skærmen
Af DavidHimself
kappes skrev:Tak for rådet... Jeg har, herinde, læst mig frem til at SMART TV ikke er noget værd endnu, så derfor er det ikke så vigtgigt umiddelbart.
Jeg har set en demo på Samsungs nye Smart-TV del... og jeg må sige at det faktisk er blevet smart :) det er ikke længere en gimmick - nu har man langt bedre integration.
Det gælder kun for 2013 TV'ene - ellers har du ret.
Af kappes
Ja okay... Men så ryger vi sikkert også op i pris... Jeg tænker at hvis jeg har brug for det "smarte" så kan fx. apple tv afhjælpe det :)
Af J.H.
kappes skrev:Vi kommer vel til at sidde ca. 1.5m fra skærmen
Find en 40" prisforskellen vil være ret beskeden og det bliver en bedre oplevelse. Man vænner sig særdeles hurtigt til en "stor" skærm.
Af kappes
Jge tror bare en 40" blir for voldsom i vores lille stue. Vi har været vant til at se film og andet på en 13" bærbar :)
Af J.H.
Ja, springet virker stort og der er mange der ligesom jer har tænkt det samme, købt for småt og efterfølgende fortrudt.
Det er ikke mange der reklamerer med fortrydelsen, så du finder nok ikke mange tråde om det....men det bliver deres fortrydelse ikke mindre af.

Nu har jeg advaret og det kan jo være i kan blive tilfredse med 32" hvis i skulle ende med et sådant, vi er alle forskellige :)
Af kappes
Okay... Tak for dine råd og meninger, det vil jeg tage med i mine overvejelser :)
Af Bent odense
J.H. skrev:Ja, springet virker stort og der er mange der ligesom jer har tænkt det samme, købt for småt og efterfølgende fortrudt.
Det er ikke mange der reklamerer med fortrydelsen, så du finder nok ikke mange tråde om det....men det bliver deres fortrydelse ikke mindre af.

Nu har jeg advaret og det kan jo være i kan blive tilfredse med 32" hvis i skulle ende med et sådant, vi er alle forskellige :)
Tilslutter mig også det gode råd set ud fra erfaring. :)