Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eol1158
DonD skrev:Halløj folkens

Jeg står måske og skal ud og investere i et nyt tv. Jeg har tidligere haft P50VT30, som desværre skal ombyttes pga. en fejl som vist ikke kan repareres. Jeg er glad for billedkvaliteten på VT30'eren og selvom mange af de nye LED-tv er faldet i pris, synes jeg ikke helt at de kan måle sig med billedet på mit VT30. Jeg har derfor haft VT50'eren i kikkerten, men det ser ud som om det er ved at være for sent at anskaffe sig sådan et (i hvert fald her på Amager), så det umiddelbare valg kunne ligne VT60'eren. Da det er lige på trapperne hos forhandlerne er prisen også ret pebret, så hvad er mit alternativ?

Hvad synes I er en god afløser for mit 50" VT30'er, hvis man som jeg er glad for at se fodbold men ikke vil betale de knap 19K som VT60'eren ser ud til at koste. Skal jeg ud i en ST- eller GT-model?

Jeg har lige fået fat i GT50 50", og hold da kæft det er en flot TV! Super flot billed og flot i design. Jeg har læst utrolig mange inlæg på det her forum, om at de har haft problemer med burn-in og sådan bare efter at have tændt TV'et. Skal ikke gøre mig klog på om Panasonic laver et lorte produkt, eller om de folk herinde gør det til et lorte produkt. Har haft tv'et i 14dages tid nu, bruger det en 4-5 timer om dagen(Ps3, film, sport og alm tv) og har ikke været i nærheden af og kunne se burn-in. Jeg tjekker tit tv'et, for at se om der bare er den mindste reflektion af Canal9 logo eller Tv3+. Men absolut ingenting.

Jeg menes at have læst et sted at den eneste foreskel på VT50 og GT50 var at VT'erne gik længere op end 50" hvor det er det største du kan få i GT-serien. Det skal jeg hellere ikke gøre mig klog på.

Buttom-Line; Kan klart anbefale GT50'eren i 50". Der er lidt plasma buzz, men lægger man ikke mærke til når man ser film, eller sågar nyhederne.

GL med det hele :)
Brugeravatar
Af edinger
eol1158 skrev:Kan klart anbefale GT50'eren i 50". Der er lidt plasma buzz, men lægger man ikke mærke til når man ser film, eller sågar nyhederne.... på mit eksemplar.
Af eol1158
edinger skrev:
eol1158 skrev:Kan klart anbefale GT50'eren i 50". Der er lidt plasma buzz, men lægger man ikke mærke til når man ser film, eller sågar nyhederne.... på mit eksemplar.
Ja, på mit eksemplar. Ked af hvis DIT eksemplar ikke har været tilfredsstillende, men jeg kan desværre kun udtale mig om det tv jeg har, og ikke de 1000 andre tv'er der er i Danmark. Ligesom du hellere ikke kan udtale dig om de 1000andre gt50 der er i Danmark.

Håber du har haft en dejlig weekend.
Af wMikkel
edinger skrev:wMikkel:

Samsung PS51E8005, som er på lager, er vel en oplagt kandidat, nu hvor både ST50 og VT50 ikke er til at opdrive.
Tak for svaret :)
Har kigget på Flatpanels.dk's anmeldelse, og det lyder godt.

Jeg svinger dog lidt imellem Samsung PS60E6500 og Samsung PS51E8005.
Prisniveauet er stort set det samme, og så klager jeg ikke over større skærm :P

Hvad ville i anbefale ?
Af kronholm
wMikkel skrev:

Samsung PS51E8005, som er på lager, er vel en oplagt kandidat, nu hvor både ST50 og VT50 ikke er til at opdrive.

Hvad ville i anbefale ?
jeg har jo bestilt e6500, så den er mit valg faldet på. får det først i morgen, så kan ikke decideret anbefale det endnu, før jeg har fået leget med det.

fordele ved ps60e6500 fremfor ps51e8005

bedre sortniveau
lavere inputlag
større skærm
formentlig lidt bedre til at modstå retention

ulemper:

lidt tykkere end e8005 (ca. 2cm)
har ikke smart-evolution-kit. (som jeg er ligeglad med)
har ikke gimmicks som voice-interaction og skype-kamera indbygget
e6500 er singlecore, e8005 er dual-core = e6500 er måske lidt langsommere til at navigere rundt inde i smart-tv.
og vist også forskel på hvilke fjernbetjeninger evt tablets der medfølger.
Af wMikkel
kronholm skrev:
wMikkel skrev:

Hvad ville i anbefale ?
jeg har jo bestilt e6500, så den er mit valg faldet på. får det først i morgen, så kan ikke decideret anbefale det endnu, før jeg har fået leget med det.

fordele ved ps60e6500 fremfor ps51e8005

bedre sortniveau
lavere inputlag
større skærm
formentlig lidt bedre til at modstå retention

ulemper:

lidt tykkere end e8005 (ca. 2cm)
har ikke smart-evolution-kit. (som jeg er ligeglad med)
har ikke gimmicks som voice-interaction og skype-kamera indbygget
e6500 er singlecore, e8005 er dual-core = e6500 er måske lidt langsommere til at navigere rundt inde i smart-tv.
og vist også forskel på hvilke fjernbetjeninger evt tablets der medfølger.
Hvis det er de ting der gør forskellen vægter jeg fordelene langt over de ulemper. Voice osv, og smart-tv er ikke rigtig vigtigt for mig :)

Glæder mig til at høre en mini-anmeldelse fra dig
Brugeravatar
Af edinger
eol1158 skrev:Ja, på mit eksemplar. Ked af hvis DIT eksemplar ikke har været tilfredsstillende, men jeg kan desværre kun udtale mig om det tv jeg har, og ikke de 1000 andre tv'er der er i Danmark. Ligesom du hellere ikke kan udtale dig om de 1000andre gt50 der er i Danmark.
Hehe... Hvor er du morsom :)

Pointen var nu en anden. Nemlig, at du naturligvis ikke kan udtale dig generelt om GT50'erens kvaliteter baseret på dit ene og tilsyneladende nær fejlfrie eksemplar.

Ligesom jeg heller ikke ville have kunnet, hvis jeg nu havde haft denne skærm. Hvad jeg ikke har.
Brugeravatar
Af edinger
wMikkel skrev:Hvis det er de ting der gør forskellen vægter jeg fordelene langt over de ulemper. Voice osv, og smart-tv er ikke rigtig vigtigt for mig :)
Den største ulempe ved E6505 (E6500) er vist i virkeligheden, at den er så godt som umulig af opdrive ;)
Af Cocktail
PS60E6500 kan stadig købes hos Redcoon: http://www.redcoon.dk/B359044-Samsung-P ... 500&xtcr=1#

Problemet med PS60E6505 var efter min mening, at den aldrig nåede under 13.000 kr. inkl. moms og det synes jeg ærligt talt var for dyrt, selv om der er tale om en 60" skærm.

Ser frem til at læse hvad Kronholm mener om skærmen, evt. også lidt om hvad han synes om Redcoon mht. service, forsendelse og om TV'et ser nyt ud (ubrudt emballage).

Det siges at en stor plasma skærm har lidt bedre sort niveau i forhold til en mindre, men hvad mht. buzz, er der chance for at en stor plasma skærm afgiver lidt mere buzz i forhold til en mindre ? Her tænker jeg på f.eks. Samsung PS51E550 vs PS60E6500.
Af kronholm
Cocktail skrev:PS60E6500 kan stadig købes hos Redcoon: http://www.redcoon.dk/B359044-Samsung-P ... 500&xtcr=1#

Problemet med PS60E6505 var efter min mening, at den aldrig nåede under 13.000 kr. inkl. moms og det synes jeg ærligt talt var for dyrt, selv om der er tale om en 60" skærm.

Ser frem til at læse hvad Kronholm mener om skærmen, evt. også lidt om hvad han synes om Redcoon mht. service, forsendelse og om TV'et ser nyt ud (ubrudt emballage).

Det siges at en stor plasma skærm har lidt bedre sort niveau i forhold til en mindre, men hvad mht. buzz, er der chance for at en stor plasma skærm afgiver lidt mere buzz i forhold til en mindre ? Her tænker jeg på f.eks. Samsung PS51E550 vs PS60E6500.
Første tanke: **** det er stort! Alligevel et større spring end jeg lige regnede med fra de 50" til 60", selv om jeg ikke synes de har været så store 60/64" når jeg har set dem i butikkerne. Har ikke set noget som helst til retention endnu, men den kører også kun på sin første halve time. Den buzzer, også mere end jeg er vant til på mit gamle samsung ps50b650, men tror desværre det er noget man må leve med i 2012/2013, hvis man vil have noget af det bedste billedkvalitet. Dårlig udvikling. !:(

min erfaring mht buzz på plasma er - øverste er bedst:

Panasonic 37" X20
LG 50PM680T
Samsung PS50B650
Samsung PS51D8000
Panasonic 42" X50 / Samsung PS60E6500
Panasonic ST50/GT50 50"

Jeg orker ikke at rode med flere fladskærme, så buzzen må jeg vænne mig til, og det tror jeg også jeg kan.

Billedet er toppen, og jeg synes ikke billedkvaliteten er forringet alt for meget, selv om det nu er 720p på et endnu større tv. Ser frem til at se bluray senere. :) SD er jo lidt waaaaah, men det kan man vist ikke undgå i den størrelse.

Ifølge service-menuen er det den første time tv'et har kørt, hvis jeg ellers kigger det rigtige sted. O_O

Kan bekræfte at det er muligt at hente både viaplay og netflix til smart-hubben. Når man skal installere digitale-kabel-tv kanaler kan man ikke vælge danmark, men menuen er på dansk. Jeg valgte bare holland til kabelsøgningen, og man skal derfor selv indsætte de frekvenser osv som kabel-tv leverandøren anvender.

- Er godt tilfreds med lyden på tv'et. Jeg behøver vist ikke købe højttalere lige foreløbigt.
Af Cocktail
Tillykke med købet Kronholm, især godt at læse du har modtaget et nyt TV fra Redcoon :)

Ægre mig lidt over, at jeg var for nærig til at købe PS60E6505 da jeg kunne. Din oversigt over din erfaring med TV, der buzz'er mindre/mere synes jeg er rigtig interessant.

Helt enig i din opfattelse af buzz mht., at det ikke skal ødelægge glæden ved et godt TV køb.
Af wMikkel
Det lyder rigtig godt :D

Har du nogle spillekonsoller?
I så fald, hvordan er den at game på.

Hvad synes du generelt set med billedkvalitet kontra andre skærme du har prøvet?
Af kronholm
wMikkel skrev:Det lyder rigtig godt :D

Har du nogle spillekonsoller?
I så fald, hvordan er den at game på.

Hvad synes du generelt set med billedkvalitet kontra andre skærme du har prøvet?
Har en PS3 men fifa13 er det eneste spil jeg har :) rykker lige real madrid rundt her senere, og så kan jeg give lidt mere info.

mht billedkvaliteten så er det jo lidt svært at sammenligne, når man går 10" op. Men jeg har siddet og set godaften danmark nu her på tv2 i hd, og jeg synes umiddelbart det leverer lige så god kvalitet som pana gt50'eren jeg havde hjemme.

angående buzz, så er det lidt mere retningsbestemt på dette samsung, i forhold til de panasonic jeg havde hjemme. Det er mest når jeg sidder helt midt foran, og så med hovedet lidt nede at det er værst. Lige så snart man sidder lidt ude i siderne, er problemet ikke særlig stort.