Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg Flatpanels folk :) Jeg har lige i går købt nyt fjernsyn i Fona, det blev en udstillingsmodel af Sonys HX923 i 46" til 10000kr. Til min forbavselse ser jeg da jeg kommer hjem, at fjernsynet rent faktisk er fra 2011!!!! Jeg overvejer nu om det var en fejlinvestering jeg har gjort mig, sælger sagde det maks havde kørt 1 mdr. Men hvis modellen er så gammel kan jeg jo ikk regne med en skid! :S Skal jeg se mig tilfreds med købet af det gamle fjernsyn ? Eller er jeg blevet taget i røven? Er der et bedre tv i 10-12000kr klassen end det jeg har købt?
Jeg er godt nok i tvivl!
Blandt LCD-skærme med LED-belysning udmærker HX923 sig ved at have dioderne placeret horisontalt i hele panelets længde – kaldet full array backlighting – i modsætning til vertikalt langs siderne som i de gængse skærme med LED-sidebelysning.

Læg hertil local dimming-systemet, og du har en skærm med nogle helt unikke fordele (og ulemper).

Så hvis ulemperne, som i al væsentlighed omfatter den forkætrede "glorieeffekt", ellers er noget, du kan leve med, vil det KLART være min anbefaling, at du beholder skærmen, uagtet at den måtte være produceret i 2011.

Læs også: Flatpanels' anmeldelse af Sony HX923 (link).
Jeg synes måske det var passende om du justerede din overskrift. Det er squ ærlig talt trættende at se de her tråde med diverse påstande som ofte i højere grad kan tilskrives købers manglende opmærksomhed/viden end pågældende sælgers bevidste forsøg på at snyde.
Du har opdaget noget du (nu, åbenbart) finder væsentligt og har måske fortrudt men det er ikke det samme som at Fona har snydt dig.

Det er en rigtig fin skærm sådan en HX923.
skærmen er nok år 2012, se mere her, da sony ikke udskiftede 2011 modellen men udgav denne iflg. flatpanels artikel. så det er ikke helt så galt.

og ja, overskift er værst tænkelig nok mere : jeg lavede en ommer :)
At du ikke har sat dig ind i tingene før bagefter dit køb kan man vel ikke klandre Fona for?

En anden gang skulle du måske vende forbi flatpanels FØR du handler, i stedet for bagefter.

Men dybest set handler det jo om hvorvidt du er tilfreds med fjernsynet. Hvis du føler billedet er lækkert og du ellers synes om design osv er det vel ligemeget hvornår det reelt er produceret?
Super, så skærmen er altså en 2012 model? :) det går ikke så galt så, glæder mig til at få tv'et sat til. Sagen er nemlig at jeg havde et samsung 40" fra 2008, som det er endt med at jeg har fået et erstatningsbeløb på som hedder 5400, den faktiske pris for sony tv'et hedder altså kun omkring de 5000kr :)
Man skulle tro at du arbejdede som journalist for EB med sådan en overskrift(!!!!)
Tegewaldt skrev:Super, så skærmen er altså en 2012 model? Det går ikke så galt så, glæder mig til at få tv'et sat til.
Man tager sig til hovedet...

Du har fået en superskærm til en superpris, men farer i blækhuset fuld af blindt raseri, fordi den måske er af "forkert" årgang – før du overhovedet har sluttet skærmen til og konstateret, om du kan lide det, du ser.

C'mon ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
...nu skal vi måske huske andre diskussioner omkring returret, før vi klandrer nogen for ikke at have pakket et Tv ud?

Dermed ikke sagt, at jeg støtter op om en hovedkuls bashing af en forretning, der blot har solgt et udmærket Tv med rabat...
Jeg har selv en hx923 fra 2011, som jeg er meget glad for. Det er en af de bedste skærme der er produceret, og det tog det meste af 2012, før Sony mente det var aktuelt at lave en opdateret version af den, derfor kørte den videre i 2012. Du har fået en fantastisk skærm, uanset om den er produceret i 2011, eller 2012, så jeg kan overhovedet ikke forstå hvad du himler sådan op for. Tænk hvis folk gik op i kvaliteten af produktet de købte istedet for altid at fokusere på årgangen..... O_O
Af Castillo
HX923 er en mega fed skærm..
Samme som HX920 blot med T2-Tuner (Boxer)
Den er fra 11 sortimentet.
Fik forresten EISA award som bedst skærm :)