Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kim4220
Panel hz Samsung 2013 Ipanel hz på de nye samsung 2013 modeler kan ikke finde en oversigt nogen steder kun cmr værdier. Heller ikke her på flatpanels. Rettet.
Senest rettet af kim4220 13 apr 2013, 08:57, rettet i alt 1 gang.
Af J.H.
kim4220 skrev:Hej er der nogen der har set panel hz på de nye samsung 2013 modeler kan ikke finde en oversigt nogen steder kun cmr værdier. Heller ikke her på flatpanels har alle fået mundkurv på?
Hvad mener du med mundkurv?
Af jones31
J.H. skrev:
kim4220 skrev:Hej er der nogen der har set panel hz på de nye samsung 2013 modeler kan ikke finde en oversigt nogen steder kun cmr værdier. Heller ikke her på flatpanels har alle fået mundkurv på?
J.H. skrev:
.

Nogen bestemte serier du gerne vil vide det på?
Af jones31
kim4220 skrev:Panel hz Samsung 2013 Ipanel hz på de nye samsung 2013 modeler kan ikke finde en oversigt nogen steder kun cmr værdier. Heller ikke her på flatpanels. Rettet.
Alt op til 6275 er 50 Hz kan jeg sige. Så mener jeg at derfra og til 65 serieren er det 100hz og resten 200hz
Af Nick_S
Hvorfor er det præcist du gerne vil vide det?
Jeg håber ikke du tror at panel hertz er et garanti stempel på et tv, for det er uendeligt langt fra sandheden.
Af kim4220
øhhh det bliver vi så ikke helt ening om smiler men min erfaring med de store producenter er at 50hz paneler er de mindst kvalitet sikrede paneler sorry to say.
Af jones31
Hz har betydning for hvor flydende billedet bliver, men har ikke noget med billedkvalitet og gøre.
Der kan du mere bruge deres cmr Hz jo høre jo bedre billed kvalitet.

Ja har et ark på det.
Af Nick_S
Det er i og for sig rigtig nok at det bliver mere flydende ved flere hertz. Men det er bestemt ikke altid en fordel. Det bliver kun flydende fordi TV'et selv fremstiller frames der oprindeligt ikke er i kildematerialet. Dette får det ofte til at se kunstigt og forkert ud, for ikke at nævne alle de artefakter der kommer som følge af regnefejl i dette "hertz" system.

Oftest vil de fleste Tv kyndige anbefale at man slår disse hertz systemer (frame interpolation) fra alligevel. Og så er det godt det samme i sidste ende.