Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af spumanti
Har du kontrolleret at du har indstillet kommunikationsparametre korrekt?

-hastighed
-paritet
-stopbit

og er kablets RX og TX linjer forbundet rigtigt (kun aktuelt hvis du har hjemmefusket et kabel til formålet).

Jeg har ikke selv prøvet at lege med seriel kommunikation til TV'et, men når jeg får min htpc op at køre, er det da noget jeg vil kigge på.
Af erik-nl
Har prøvet det hele både SHARPS originale AN-A1RS kabel med et Nul-modem kabel. Har også prøvet et hjemmelavet kabel.

og ja parameterne skulle være OK

Men det virker stadig ikke !!!!!!

Er der nogle derude der har nogle erfaringer ????
Af erik-nl
Er der slet ikke nogle der har erfaringer med SHARP og RS-232 ?????????????????????????
Af Edna
Hej,
Jeg har ingen erfaring med det - endnu!
Hvor fik du fat i det originale sharp kabel?
-Så vidt jeg har kunnet læse mig frem på diverse US webshops er det kun en adaptor (6 inches) - men jeg har brug for et kabel på ca 3 meter. - Nogen som har info om hvor man kan købe sådan et?
Brugeravatar
Af spumanti
Nogen der har fundet ud af det endnu?

Jeg har nemlig fået fat på et AN-A1RS kabel, og har prøvet at styre tv'et med computeren. -Kan bare ikke få det til at virke!

Har prøvet med et null-modem kabel, en usb-rs232 converter, med en "gender changer" påsat, prøvet fra flere forskellige computere, med flere forskellige kopmmunikations parametre...

MEN... jeg kan bare ikke få det til at virke!

Er der nogen der kom videre med at styre TV'et med serielporten?

(PS: Jeg fandt et billede, der måske kan kaste lidt lys over hvordan kablet skal være forbundet:
http://img96.imageshack.us/img96/7027/sharp1zq2.jpg)

Forslag til hvad jeg gør galt / løsninger høres herne

VH David :)
Af Edna
Hej Jeg kom aldrig videre med det - Fandt nogle pronto ir koder i stedet og bruger ir blaster til at styre det.

Ville meget gerne have det til at køre med rs232 da der ikke er separate koder for tænd/sluk via IR.
Brugeravatar
Af spumanti
Godtnok har jeg fået det til at virke med RS232 (med et null-modem kabel)
-men det er ikke muligt at tænde for TV'et via RS232.
Selve porten slukkes nemlig med TV'et, så det skal stadig tændes med fjernbetjeningen. (øv)!
Af Edna
Æv!